Keltas
Ketvirtadienį apklausti kelto “Lisco Gloria” jūrininkai patvirtino savo akimis matę, kad gaisras kilo, kai krovinių denyje staiga užsiliepsnojo vilkikas, rašo “Lietuvos rytas”.
“Apklausus kelto “Lisco Gloria” įgulos narius gaisro aplinkybės daugmaž išryškėjo. Jūrininkai teigė, kad užsidegus vilkikui kelte automatiškai įsijungė gaisrų gesinimo įrangos sistema. Jų parodymus dar turėsime lyginti su kelte rasta juodąja dėže – visus duomenis fiksuojančia aparatūra”, – ketvirtadienį sakė nelaimės aplinkybes tiriančios Lietuvos saugios laivybos administracijos vadovas Evaldas Zacharevičius.
Gaisrą kelte lietuviai tirs kartu su Vokietijos ir Danijos institucijomis. To pageidavo ir objektyviu tyrimu suinteresuoti kelto “Lisco Gloria” šeimininkai danai.
“Jau sudaryta trišalė komisija turės nustatyti ne tik šios avarijos aplinkybes, priežastis, padarinius, bet ir pateiks išvadas bei siūlymus dėl priemonių, kad tokios nelaimės krovinių ir keleivių keltuose daugiau nepasikartotų”, – pasakė E.Zacharevičius.
Pagal Europos Sąjungos direktyvas keleivius į Vokietiją ir Švediją plukdantiems “DFDS Sea-way” keltams keliami itin dideli technikos ir saugos reikalavimai.
“Prieš porą mėnesių tikrindami “Lisco Gloria” techninę būklę savininkams pareiškėme keletą pastabų. Tačiau didelių pažeidimų, galėjusių sukelti gaisrą, neaptikome”, – kalbėjo E.Zacharevičius.
Kol kas neaišku, kokias prekes gabeno kelto denyje užsiliepsnojęs vilkikas. Anot E.Zacharevičiaus, kai kuriems “DFDS Sea-way” keltams leidžiama per Baltiją plukdyti vilkikus su pavojingais kroviniais – tai esą normali laivybos praktika.
Atmetama versija, kad gaisrą kelte “Lisco Gloria” galėjo sukelti koks nors vairuotojas, nakvojęs ne kajutėje, o savo vilkiko salone.
“Keleiviai miega kajutėse arba pigesniame sėdimųjų vietų salone. Krovinių deniai keltuose atskirti nuo kitų patalpų”, -sakė E.Zacharevičius.
Apdegęs keltas su korpuse išdegusia didžiule skyle ketvirtadienį dar plūduriavo jūroje netoli Danijos Langelando salos.
Jį apžiūrėję ekspertai nustatė, kad liepsnos visiškai suniokojo viršutinį denį su kroviniais. Apatinės patalpos, kuriose yra variklių skyrius, atrodo, nukentėjo mažiau.
“Lisco Gloria” greičiausiai bus plukdomas į Danijos Odensės uostą. Čia yra laivų statykla, kurioje keltą galima iškelti ir kruopščiai apžiūrėti”, – kalbėjo “DFDS Seavray” atstovas Vaidotas Klumbys.
Kada iš Klaipėdos į Kylį plaukiojusį keltą “Lisco Gloria” pakeis kitas, kol kas neaišku.