Vartojimas
Sunkmetis stipriai pakeitė Lietuvos vartotojų elgseną. Tačiau ne visai taip, kaip tikėjosi prekybininkai – pasirodo, žmonės renkasi ne pačius pigiausius maisto produktus, o mažiau, bet kokybiškų prekių.
Rinkos tyrimų kompanijos “Nielsen” analizė rodo, kad net 71 proc. Baltijos šalių gyventojų vertina ekologišką maistą, t.y. dvigubai daugiau nei Europoje. “Rimi” prekybos tinklo atstovai prognozuoja, kad būtent šių produktų rinka šalyje šiemet augs daugiau nei penktadaliu.
Beje, prekybininkai pastebi, kad anksčiau pirkėjai susidėdavo į krepšį viską, kas patikdavo, o dabar ateina ne tik su prekių, bet jau ir su prekių kainų sąrašu.
“Žmonės įprato laukti akcijų, – sako “Maxima” atstovė spaudai Renata Saulytė. – Todėl per akcijas pardavimas gali padidėti iki dešimt kartų, o po jų – vėl labai nukristi”.
Dar viena tendencija – mažėja kulinarijos ir konditerijos gaminių pardavimas. Anksčiau tortai buvo būtina savaitgalio prekė, o dabar tapo tik ypatingų progų atributu. O štai, pavyzdžiui, “Iki” prekybos tinkle beveik trečdaliu sumažėjo pusgaminių pardavimas, užtat daugiau perkama produktų, iš kurių galima gaminti patiems: aliejaus, miltų, krakmolo.
Stipriųjų alkoholinių gėrimų prekybos centruose nuperkama iki 40 proc. mažiau nei anksčiau. Duonos ir pieno produktų prekyba išlieka panaši, o štai vaisių ir daržovių netgi padidėjo. Pavyzdžiui, “Iki” tinklo parduotuvėse šių prekių parduodama net 40 proc. daugiau nei prieš metus.
“Maximos” tinklo parduotuvėse sunkmečiu kritus visų prekių grupių pardavimo rodikliams, vis dėlto buvo vienas augantis segmentas – daugiau parduoda šunų ir kačių ėdalo.