Okeaniniai konteinerių pervežimai turėtų atpigti, taigi P3 įkūrimas krovinių siuntėjams būtų gera naujiena. Tačiau smulkesni konteinerių plukdytojai gali būti išstumti iš rinkos.
Trys stambiausi konteinerių vežėjai pasaulyje – danų „Maersk Line“, šveicarų-italų „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) ir prancūzų CMA CGM – birželį pranešė kuriančios bendrą įmonę „P3 Network“, kuri bus valdoma iš koordinacinio centro Londone. Šis aljansas valdys 255 laivus, kurių bendra talpa – 2,6 mln. TEU. Planuojama, kad jais bus pervežama apie 37 proc. visų okeaniniais maršrutais plukdomų konteinerių.
Didžiausią indėlį į planuojamą aljansą turėtų įnešti pasaulio konteinerinių pervežimų lyderis „Maersk Line“. Jo naujos kartos laivai pagal susitarimą turėtų sudaryti 42 proc. „P3 Network“ laivyno talpos, arba maždaug 1,1 mln. TEU.
Milžiną sveikina uostai
Birželio 14-ją „Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering“ (DSME) laivų statykloje Pietų Korėjos Okpo uoste įvyko pirmojo „Triple-E“ klasės konteinervežio krikštynos: naujos kartos 400 m ilgio, 59 m pločio ir 14,5 m maksimalios grizlės laivas, galintis gabenti 18 270 TEU, buvo pavadintas „Maersk Mc-Kinney Moller“ vardu, taip pagerbiant pernai pavasarį mirusį turtingiausią Danijos verslininką, laivybos magnatą, kompanijos „A.P.Moller–Maersk Group“ įkūrėjo Arnoldo Peterio Mollerio sūnų Arnoldą Maersk Mc-Kinney Mollerį (1913-2012). Ceremonijoje Okpo uoste dalyvavo visos trys velionio dukros: Leise, Kirsten ir naujojo laivo krikštamote tapusi 65 metų jaunėlė Ane Maersk Mc-Kinney Uggla. Kompanijos paveldėtojoms buvo pristatyti naujojo laivo įgulos vadovai, kruopščiai atrinkti iš pačių patikimiausių „Maersk Line“ laivuose dirbančių karininkų – kapitonai Jes Meinertz ir Niels Vestergaard Pedersen. Pirmasis vadovaus debiutiniam „Maersk Mc-Kinney Moller“ reisui iš Azijos į Europą, antrasis perims vadovavimą laivui atplaukus į Danijos Aarhuso uostą.
Kapitonas J.Meinertz, kurio vadovaujamas konteinervežis-milžinas susilaukia milžiniško dėmesio visuose lankomuose uostuose, žurnalistams pasakojo, kad dėl dviejų variklių sistemos tokio laivo valdymas kapitono tiltelyje labiau primena tanklaivį, negu konteinervežį. Jo kolega N.Vestergaard Pedersen pažymėjo, kad laivas, išvydus jį gyvai, pasirodė dar didesnis ir įspūdingesnis, nei tikėjosi besimokydamas jį valdyti navigaciniame treniruoklyje.
Projektinis „Triple-E“ klasės laivų greitis nėra didelis – 19 mazgų, arba 35 kilometrai per valandą, todėl jie dar vadinami lėtaeigiais. Tačiau toks greitis ir didžiulė talpa leidžia sumažinti degalų sunaudojimą 37 proc., lyginant su ankstesnės klasės laivais, o anglies dioksido į aplinką bus išskiriama perpus mažiau, perskaičiavus vienam pervežamam TEU tenkančių teršalų kiekį.
Kompanija „Maersk Line“ Pietų Korėjos laivų statyklai DSME užsakė pastatyti dvidešimt tokių laivų. Bendra kontrakto suma siekia 3,8 bilijono JAV dolerių.
Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją http://www.veidas.lt/veidas-nr-33-2013-m internete arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.