Audrius Bačiulis
Po įvairių nacionalistinių ir jaunimo subkultūrų organizacijų Kovo 11-ąją rengiamų eitynių kairieji “ultros” sukėlė pasipiktinimo bangą. Eitynių dalyviai išvadinti neonaciais, fašistais, homofobais bei kitais rafinuotais prakeiksmais iš kairiosios profesūros ir tolerantiškų viešųjų kalbėtojų arsenalo. Nesiskaitoma ne tik su žodžiais, bet ir su faktais.
Nors įvairia pseudonacine atributika išsidabinti mėgstantis skustagalvis jaunimėlis sudarė geriausiu atveju šimtadalį eisenos, bet neonacių etiketės nepasidrovėta prilipdyti visiems jos dalyviams, neišskiriant politinių kalinių ir tremtinių choro “Laisvė” ir, regis, Pakistano piliečio, kuris savo egzotiška odos spalva tikriausiai pasirodė panašiausias į “tikrą nacį”.
Po eitynių “Naujosios kairės 95″ atstovių sukurptoje peticijoje nacionalistų grupelė, jau dešimtmetį įvairiuose rinkimuose gaunanti vos kelis tūkstančius balsų, rimtu veidu skelbiama pavojumi konstitucinei santvarkai. Paskvilis prasideda melu apie esą neteisėtai gautą leidimą eitynėms rengti, nors akivaizdu, kad visi savivaldybės išduodami leidimai yra teisėti.
Šūkis “Lietuva – lietuviams” skelbiamas rasistiniu ir ksenofobiniu, nors teismai nustatė, kad šis šūkis savaime nėra nei priešiškas, nei niekinamas kitų tautų, rasių, etninių ar kitokių žmonių grupių atžvilgiu. Meluojama, esą į nacionalistų eitynes nereagavo Vyriausybės atstovai, rafinuotai melagingai 2008-aisiais kelių asmenų surengta provokacija suplakama su šiųmetėmis eitynėmis. Meluojama, esą siekis būti išrinktiems į Seimą atvirai grasina teisėtai Lietuvos piliečių išrinktai valdžiai, ir galiausiai viskas baigiasi melu apie “kasmet didėjančias mases”, nors dešimtmetį eitynių dalyvių skaičius neviršija kelių šimtų žmonių (šiemet policija suskaičiavo 600). Nykūs peticijos kliedesiai apie “militaristinę simboliką – kumščius ir kaukoles” suvis juokingi.
Neteko girdėti, kad pagal “pavojų demokratijai” keliančių skustagalvių reikalavimus būtų metami iš darbo nekaltai apkaltinti ar neįtinkančių politinių pažiūrų žmonės, o garbūs profesoriai ar visuomenės veikėjai pasirašinėtų bet kokį jiems pakištą popiergalį, nes bijotų būti viešai išvadinti netolerantiškais, homofobais, naciais. Tuo tarpu kairiosios “ultros” savo “nuopelnų” sąraše tokių akcijų jau turi.
Neteko girdėti, kad skustagalviai cenzūruotų mokyklų vadovėlius ir skelbtų juos diskriminaciniais, seksistiniais, netolerantiškais, autoritariškais, ksenofobiniais, atvirai fašistiniais. O kairiosios “ultros” tuo užsiima, ir negirdėti, kad kas nors iš įtakingų politikų ar visuomenės veikėjų drįstų tokiu jų elgesiu piktintis ar jį smerkti. Kraštutinės kairės diktatūra viešojoje erdvėje tampa norma. Vis dar manantieji, kad pavojų demokratinei visuomenei kelia kelios dešimtys vaikėzų skustomis galvomis, turėtų pagalvoti dar kartą.
Skustagalviai to nedaro nes neturi priėjimo. vienodai kvaili yra tiek vieni tiek kiti
Na netikėjau jog save rimtu politologu tituluojantis ponas Bačiulis gali tokį “briedą” rašyt. Prie ko čia ultrakairiųjų diktatas jeigu kalbama apie visuomenėje augančius neapykantos daigus?
Visi turime su purvu taikstytis?
Štai ką daro Maskvoje baigti politologijos “mokslai”….
Yo teisus – plika akimi matosi, kaip kyla neapykantos banga viskam, kas tautiška, lietuviška, patriotiška. Apie tai autorius ir perspėja.
čia turbūt Yo kairys, o J.K.P dešinys ka tik Kauno halėj koky lenka atmuses užkabinot Audriau jautria styga, butu delfis butu milijonas komentaru
aš savo nuomonę išsakiau
Perfrazuojant P.J.O’Rourke ir J.Koski: “…Nacionalizmas – politinė ideologija, pagal kurią kiekviena žmonių grupelė, turinti savo žargoną, šukuosenas bei dievuką, turi turėti ir savo šalį, ir kiekvienas kuris su to nesutinka yra fašistas…”
“Liberastų”* išsišokimai yra virš žmogaus suvokimo ribos. Įvyko gėjų paradas ir įvyko nacionalistų eitynės – žmonės pasinaudodami konstitucine teise išsakė savo nuomonę – valio, Lietuva nėra netolerantiška šalis. Aš suprantu ir priimu tai, kad yra kitokių žmonių nei aš. Bet kodėl visus reikia mauti ant vieno kurpalio? Kodėl vienas žmogus protestavęs prieš vieną eiseną ir dalyvaves kitoje (valdžios sankcionuotoje) yra žmonijos priešas, o kitas dalyvavęs vienoje eisenoje (valdžios sankcionuotoje) ir protestavęs prieš kitą -”išganytojas” ir pasaulio teisuolis? Sorry, bet gyvename (geriau ar blogiau) laisvoje šalyje, anarchistai šiuo klausimu turi atskirą nuomonę, kurią gerbiu, bet neprivalau laykytis.
* “Liberastas” – liberatas (o ne liberalas), kuris dėl vienų žmonių teisių aukoja kitų žmonių teises, liberalui VISŲ žmonių teisės yra LYGIOS.