2012 Gegužės 05

Kelią jauniems

veidas.lt

K. Zickytes nuotr.

Merūnas Vitulskis Lenskio ariją pagaliau sudainuos didžiausio Lietuvos teatro scenoje.

Jaunieji aktoriai, studijuojantys scenos mokslus sostinės aukštosiose mokyklose, savo kursinius ir diplominius spektaklius suteiks progą išvysti visiems miestiečiams. Tuo rūpinasi teatro debiutų festivalis „Tylos!“, šįmet gegužės 7–11 d. vyksiantis po Vilniaus mažojo teatro stogu. Per penkias festivalio dienas ketinama parodyti septynis spektaklius, kuriuose vaidina Lietuvos muzikos ir teatro akademijos įvairių vaidybos kursų bei Vilniaus kolegijos pramoginio scenos meno specialybės studentai.
Akademijos studentai festivalio programoje klasiką derina su šiuolaikine dramaturgine medžiaga. Štai ketvirtakursiai rodys studentų mėgstamus statyti „Brolius Karamazovus“, magistrantai – Agniaus Jankevičiaus režisuotą Davido Gieselmanno „Poną Kolpertą“ ir bendrakursio Tado Montrimo pastatytą latvio Hario Gulbio pjesę „Teateina visi pas mane“.
Aktorės Eglės Gabrėnaitės vadovaujamas Vilniaus kolegijos būsimųjų miuziklo artistų kursas, kaip jam ir dera, nepamiršo muzikos. „Lietuviškoje istorijoje“ jaunatviškai valiūkiškai, neprisirišant prie idealizuotų romantinių įvaizdžių, pristatomas lietuviškas folkloras. Pasak režisieriaus Ramūno Cicėno, tai spektaklis be „lino, gintaro ir klumpių“, užtat su širdingai plyšaujančia armonika.
Antrasis Vilniaus kolegijos studentų darbas – Giedriaus Nako miuziklas, pastatytas pagal Aristofano komedijos „Lisistratės“ siužetą. Pagrindinė pjesės veikėja Lisistratė, pavargusi nuo visur aplink vykstančių karų, sugalvoja būdą, kaip priversti vyrus mesti ginklus ir gyventi taikiai. Tačiau „susilaikymas nuo vyrų“ nėra taip paprastai įgyvendinamas, kaip atrodo… Trupė spektaklio nerekomenduoja žiūrėti vaikams.

Pjesės tapo spektakliais

Nacionalinis dramos teatras gegužę atveria duris jaunajai dramaturgijai. Jo eksperimentinėse erdvėse bus rodomi spektakliai, pastatyti pagal pernykščio „Versmės“ festivalio laureačių Teklės Kavtaradzės ir Gabrielės Labanauskaitės pjeses. Pastarosios “Raudoni batraiščiai” – apie skustagalvių paprotį įsiverti raudonus batraiščius pirmąkart praliejus kraują ir jaunimo troškimą identifikuotis su tam tikromis grupėmis, kuriose jautiesi saugiai. Spektaklį režisuoja Yana Ross, vaidina Adrija Čepaitė ir būrys jaunųjų aktorių.
T.Kavtaradzės „Namisėda“ – apie paauglę, nusprendusią pabėgti iš namų, kad įgyvendintų savo svajonę: parašytų nors vieną įdomią istoriją. Ji užeina į pirmą pasitaikiusį barą ir jame sutinka „kaubojų“ – barmeną aptriušusiame Laukinių Vakarų stiliaus bare… Kuo baigsis ši pažintis – sužinosite apsilankę Gabrielės Tuminaitės režisuotame spektaklyje, kuriame vaidina Algirdas Gradauskas, Raminta Verseckaitė, Paulius Tamolė, Gintarė Sabaliauskaitė ir Dainius Jankauskas.

Dar vienas „Oneginas“

Ar jaunų žmonių sprendžiamos problemos bėgant laikui kinta? Vasilijus Barchatovas, Nacionaliame operos ir baleto teatre režisuojantis Piotro Čaikovskio operą „Eugenijus Oneginas“, tuo abejoja ir savąją traktuotę vadina „belaike“, nors ir apipavidalinta XX a. pradžios kostiumais. Nė trisdešimties nesulaukęs režisierius, stažavęsis Berlyno „Komische Oper“ teatre, jau sukūrė penkiolika spektaklių prestižiniuose Rusijos teatruose.
Svarbiausiu premjeros scenografijos akcentu jis pasirinko stoties peroną: čia Oneginas parvyksta iš savo kelionių, čia netikėtai aukštuomenės puotoje sutinka rafinuota dama tapusią Tatjaną ir čia jai išvykus lieka vienas tarp kažkur skubančių, išvykstančių ir atvykstančių, savo reikalais besirūpinančių žmonių… Onegino vaidmenį operoje rengia Vytautas Juozapaitis, Tatjanos – Sandra Janušaitė, o kone labiausiai visų laukiamas – Merūno Vitulskio romantiškasis Lenskis.
Kita rengiama premjera vyresniems žiūrovams neišvengiamai primins garsų televizijos filmą „Stiklinė vandens“, kuriame Anglijos karalienę Aną suvaidino rusų kino žvaigždė Natalija Belochvostikova, o jos favoritę hercogienę Marlboro – puiki aktorė Ala Demidova. Prieš ketverius metus spektaklis pagal tą pačią Eugene’o Scribe’o pjesę buvo pastatytas Lietuvos rusų dramos teatre. O dabar laukia režisieriaus Raimundo Banionio versija, kurią Kauno dramos teatro rekonstrukcijos pabaigos belaukiant ketinama rodyti Birštono kultūros centre. Kai pagrindinė teatro scena vėl atvers duris, „Priežastys ir pasekmės“ bus vaidinamos joje. Ir vėl drebės aktorių rankose karalienei nešama lemtingoji taurė vandens…

Penkios gegužės mėnesio premjeros
18, 19, 20 d. 18.30 val. Operos ir baleto teatre – „Eugenijus Oneginas“. Rež. Vasilijus Barchatovas
19, 20 d. 18 val. Rusų dramos teatre – „Vėjas tuopų viršūnėse“. Rež. Andrejus Ščiuckis
19, 20, 22 d. 19 val. Nacionaliniame dramos teatre – „Raudoni batraiščiai“. Rež. Yana Ross
19, 20, 23, 25 d. 19 val. Nacionaliniame dramos teatre – „Namisėda“. Rež. Gabrielė Tuminaitė
27, 30 d. 18 val. Birštono kultūros centre – „Priežastys ir pasekmės“. Rež. Raimundas Banionis

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...