Kinijos korporacija CNR, antra didžiausia traukinių gamintoja Kinijoje, atšauks 54 greitaeigius CRH380BL serijos traukinius, kurie naudojami keleiviams pervežti greitaeige Pekino-Šanchajaus magistrale. Apie tai šiandien praneša agentūra “Reuters”.
Tai atsitiko po to, kai Kinijos geležinkelio ministerija nurodė CNR monei “Changchun Railway Vehicles” laikinai pristabdyti CRH380BL tiekimą dėl sutrikimų saugumo sistemoje. Nuo liepos pabaigos greitaeigėje magistralėje tarp Pekino ir Šanchajaus buvo užfiksuoti elektros tiekimo trikdžiai ir kiti techniniai gedimai. Magistralėje Pekinas-Šanchajus naudojami CRH380A ir CRH380B serijų greitaeigiai traukiniai, pasiekiantys 300 km per valandą greitį, taip pat lėtesni – CSR CRH2 ir CNR CRH5 serijų traukiniai, važiuojantys iki 250 km per valandą greičiu. Magistralės tarp didžiausių Kinjos miestų statyba atsėjo apie 30 klrd. JAV dolerių.
Pastarąsias savaites Kinijos valdžia stengiasi atremti kritikos bangą, užgriuvusią valdininkus po greitaeigio traukinio katastrofos liepos 23 dieną. Tą dieną Rytų Kinijoje susidūrus dviem greitiesiems traukiniams, žuvo 39 žmonės ir apie 200 buvo sužeista. Kinijos geležinkelio transporto ministerijos duomenimis, traukiniai susidūrė dėl klaidų, padarytų projektuojant geležinkelio signalų sistemą.
Likus keliems mėnesiams iki katastrofos, “Rolling Stock Corp Ltd” (CSR) pasirašė savo pirmąjį eksporto kontraktą dėl daugiau nei 200 traukinių tiekimo Malaizijai. Beje, CSR tvirtina, kad po avarijos jos užsakymų portfelis nebus peržiūrimas. Greitaeigių magistralių tinklo kūrimas, Kinijos valdžios teigimu, – vienas svarbiausių šalies infrastruktūros projektų. Iki 2020 m. Kinijoje planuojama nutiesti 16 tūkst. kilometrų greitaeigių magistralių.
Em, kaip suprasti tokius matavimo vienetus, kurie čia paminėti – 30 klrd. JAV dolerių, gal buvo norima parašyti mlrd. (milijardas), nes dar neteko girdėti, kad būtų naudojami “kilojardo” matavimo vienetai