2011 Gruodžio 30

Kitais metais Vilniaus oro uostas išlaikys augimo tempą

veidas.lt

Vaisvila

Tarptautinis Vilniaus oro uostas (TVOU) artimiausiems metams numatė ambicingus planus – prognozuojama, jog 2012 m. keleivių padaugės ketvirtadaliu, bus atidarytos mažiausiai 7 naujos tiesioginės kryptys, o 2012-2014 m. planuojama pelninga veikla.

 

2011 m. Baltijos šalių aviacijos rinka kilo sparčiausiai Europoje: penkiuose didžiausiuose Baltijos šalių oro uostuose – Rygos, Talino, Vilniaus, Kauno ir Palangos – bendras keleivių srautas 2011 m. per 11 mėnesių išaugo 15 proc. – gerokai viršytas Europos vidurkis (4,5 proc.). Lietuvos oro uostuose keleivių skaičius per šį laikotarpį augo 17 proc., o sparčiausią augimą demonstravo Tarptautinis Vilniaus oro uostas – 22 proc.

 

„Keleivių srauto augimas prasidėjo balandį ir truko visus metus“, – sako TVOU generalinis direktorius Tomas Vaišvila. Jo teigimu, maršrutų plėtrą bei rekordinį keleivių skaičiaus augimą 2011 metais padėjo pasiekti kryptingai vykdyta žemų kaštų politika ir nauja kainodaros sistema: „Optimizavome veiklą ir gerokai sumažinome įmonės sąnaudas. Tai leido pasiūlyti konkurencingas sąlygas aviakompanijoms, sumažinti rinkliavų dydžius. Pasiekėme, kad oro linijų bendrovių mokami mokesčiai būtų net 3 kartus mažesni nei buvo 2005 m.“.

 

TVOU vadovo teigimu, 2012-2013 m. bus siekiama dar labiau mažinti sąnaudas, o taikant oro linijų bendrovėms patrauklią kainodarą ir išnaudojant didesnį keleivių srautą – didinti aviacinės ir neaviacinės veiklos pajamas.

 

„Panašu, kad pasirinkome teisingą kryptį – pavasarį TVOU veiklą pradėjo dvi didelės pigių skrydžių bendrovės „WizzAir“ ir „Ryanair“, vasarą sugrįžo Švedijos bendrovė „Skyways”, o žiemos pradžioje prie esamų bendrovių prisijungė antra pagal dydį Rusijos aviakompanija „Transaero”, – vardija TVOU vadovas. – Atsižvelgiant į šių bendrovių pritraukimą ir atsiradus naujiems tiesioginiams maršrutams, galima prognozuoti, kad metus baigsime su 24 proc. padidėjusiu keleivių srautu. Planuojame, jog kitais metais keleivių skaičius didės 25 proc., skrydžių – 5 proc., o 2013 m. – atitinkamai 12 proc. ir 8 proc.“

 

2011 metų pabaigoje reguliarius skrydžius iš Vilniaus oro uosto vykdė 17 oro linijų bendrovių – daugiausiai iš visų Baltijos šalių oro uostų. Reguliarūs skrydžiai vykdomi 23 kryptimis į 26 oro uostus.

 

2012 m. numatomos 7 naujos skrydžių kryptys: nuo kovo – kasdien į Berlyną, 3 kartus per savaitę į Paryžių (Beauvais oro uostas) ir Karlsrūhę/Baden-Badeną. Kovo pabaigoje Vilniaus oro uostas kasdieniais skrydžiais bus tiesiogiai sujungtas su jau trečiuoju Maskvos oro uostu – Šeremetjevo. Gegužės mėnesį bus atidaryti skrydžiai po du kartus per savaitę į Bergeną, Oslą (Stanjefordo oro uostas) ir Liverpulį.

 

Planuojama, kad greta vykdomų reguliariųjų skrydžių, išsiplės ir atostoginių skrydžių žemėlapis: iš TVOU tiesioginiais skrydžiais bus galima pasiekti Faro (Portugalija), Malagą (Ispanija), Larnaką (Kipras), Rijeką (Kroatija), taip pat Koso (Graikija) ir Sicilijos (Italija) salas. Taip pat kitais metais iš TVOU bus keliaujama dažniau ir didesniais lėktuvais į Frankfurtą, Taliną, Londoną (Lutono oro uostas), Eindhoveną, Donkasterį (Šefildo oro uostas) ir Korką. Pasak oro uosto vadovo, šiuo metu nė viena aviakompanija neplanuoja mažinti nei skrydžių, nei orlaivių skaičiaus.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...