Klaipėdos uostas
Šiemet Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) investicijos į krantines, gilinimo darbus, geležinkelius ir kitus infrastruktūros plėtros objektus pagal planą turėtų viršyti 206 mln. Lt. Tai įspūdinga suma žinant, kad pernai darbų uoste tebuvo atlikta už 69 mln. Lt, nors užmojų būta 50 mln. Lt didesnių.
Tačiau ir šių metų pradžioje lėšų panaudojimas neatitinka numatytų tempų. Vieniems darbams (pavyzdžiui, išorinio laivybos kanalo dugne gulintiems akmenims iškelti) trukdė šalčiai, kitiems – teisiniai procesai.
Prieš savaitę sušauktame KVJUD tarybos posėdyje uosto direktorius Eugenijus Gentvilas informavo, kad bendrovė “Klaipėdos hidrotechnika” po ilgų svarstymų atsisakė pripažinti, jog 2008-ųjų pabaigoje jos išgilintas, bet ne iki galo traluotas, o per metus naujomis sąnašomis užneštas laivybos kanalo ruožas yra pačios bendrovės darbo brokas.
“Kadangi uostą gilinti būtina, sutartį su rangovu nutraukėme vienašališkai. Tegul bylinėjasi, nes laivai laukti negali”, – pakomentavo E.Gentvilas ir pridūrė, kad neseniai iš Klaipėdos į Daniją išplaukė ir vienintelė “Klaipėdos hidrotechnikos” turėta žemsiurbė.
Pripažinta, kad greičiausiai iki vasaros sezono pradžios nebus atiduota eksploatuoti nauja Smiltynės kelto prieplauka, įrengiama Šiaurės rage. Pirsą marių keltams švartuoti taip pat stato “Klaipėdos hidrotechnika”. Darbai pradėti pernai spalį, bet iki pavasario jie nė neįpusėjo – pasak Uosto direkcijos infrastruktūros ir plėtros direktoriaus Vido Karolio, kol kas tesukalti tik būsimo pirso poliai.
Prieš dešimt dienų teismui apskųstas Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo statybos rangovo konkursas, todėl balandį galėjusios prasidėti ilgai lauktos terminalo statybos atidėtos dar mažiausiai mėnesiui. Dėl 172 mln. Lt uosto investicinėje programoje iki 2012 m. įkainoto projekto šiame konkurse varžėsi dešimt potencialių Lietuvos ir užsienio rangovų.