2010 Balandžio 14

Vyriausybė

Vyriausybės darbų plane konkretumo nėra (I dalis)

veidas.lt

BFL

Jau pusantrų metų dabartinis Ministrų kabinetas leidžia garą, peikdamas pirmtakus ir teisindamasis krize, tačiau nepastebi, kad pats paskendęs nekonkrečiose vizijose.

“Dauguma Vyriausybės planuojamų šiųmečių darbų atitinka verslo lūkesčius, tačiau neaišku, kada jie bus įgyvendinti, nes dar tik ketinama rengti teisės aktus. O kai kurios tezės tokios abstrakčios, kad neaišku, kas konkrečiai už jų slypi”, – sako Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) viceprezidentas Gediminas Rainys.

Iš tiesų Vyriausybė konkrečių šių metų darbų sąrašą penkiems savo prioritetams įgyvendinti Seimui teikia (kartu su 2009 m. ataskaita) jau praėjus ketvirtadaliui darbams atlikti numatyto laikotarpio, bet daugelis jų nė nepradėti. O iš išvardytų 46-ių neva konkrečių darbų nė pusės rezultatų apčiuopiamais rodikliais pamatuoti neįmanoma.

1. Mažinti nedarbą, skatinti ekonomiką

2010-aisiais Vyriausybė, kaip ir prieš pusantrų metų pradėdama savo veiklą, tebežada “realiai skatinti ūkio atsigavimą”, taip pat “imtis aktyvių veiksmų, kurie skatintų darbo vietų kūrimą”. Tačiau visi aštuoni nurodyti konkretūs darbai svarbiausiam prioritetui įgyvendinti praktiškai tepasiekę vizijų stadiją.

Pradedama nuo pažadų supaprastinti teritorijų planavimą, statybos leidimų išdavimą. “Apie šią gerą iniciatyvą jau diskutavome su Vyriausybe, ji minima ir nacionaliniame susitarime. Tačiau iš Seimo Aplinkos komiteto išgirdome, kad reikės keisti daug teisės aktų, tad parlamentarai negali pažadėti, kad viską priims greitai, mat Seimas nėra štampavimo mašina”, – G.Rainys stebisi, kodėl prioritetiniam Vyriausybės darbui Seime pirmenybė neteikiama. Beje, dar pernai prieš rudens sesiją ūkio ministras Dainius Kreivys šiuos projektus “Veidui” buvo pristatęs kaip rudens sesijos “vinis”.
Kitas didysis prioritetinis Vyriausybės darbas – “pradėti įgyvendinti Viešojo ir privataus sektorių partnerystės programą”. G.Rainys sveikintų ir šį darbą, jei Vyriausybė ketintų jį konkrečiai atlikti. Tačiau ji kol kas planuoja tik parengti teisinius aktus, atrinkti projektus, kurti užsienio investuotojams skirtą informacinę bazę.

“Prieš kelerius metus apie tai diskutavau su Didžiosios Britanijos, kurioje ypač skatinami viešojo ir privataus sektoriaus bendri projektai, tuomečiu ambasadoriumi Lietuvoje. Įsiminiau jo įspėjimą, kad jei pradėsime nuo naujos teisinės bazės kūrimo, tai užtruks dešimtmečius. Betgi yra galimybė pradėti be specialių įstatymų, panaudojant esamą teisinę bazę”, – įsitikinęs G.Rainys.

Beveik tragikomiškai skamba ir trečias darbas – “pasiekti, kad būtų pradėti įgyvendinti pirmieji daugiabučių namų atnaujinimo investiciniai projektai pagal naują kreditavimo mechanizmą”. Užuot nežinia kelintą kartą žadėjus “pasiekti, kad būtų pradėta”, jau laikas būtų ką nors ir užbaigti.

“Jei tai būtų padaryta, ne vienas tūkstantis emigrantų būtų likę Lietuvoje ir dirbę šimtų milijonų litų vertės projektuose”, – neabejoja G.Rainys.

Kiti vardijami prioritetiniai darbai – parengti teisės aktus, kurie sumažintų verslui reikiamų pildyti ataskaitų, įgyvendinti priemones, “šalinančias biurokratines kliūtis, nereikalingą ir nepagrįstą reguliavimą” ar “padėsiančias kurti ir išlaikyti daugiau darbo vietų”, yra tiesiog abstraktumo viršūnė.

2. Modernizuoti valstybės tarnybą, kovoti su korupcija

Antras didysis šių metų Vyriausybės prioritetas – modernizuoti valstybės tarnybą ir kovoti su korupcija – taip pat skęsta teorinėse miglose. “Parengtos valstybės tarnybos koncepcijos tikslai labai ambicingi, nes norima patį modelį padaryti artimesnį postų sistemai, vadybinį, labiau kontraktinio ir projektinio valdymo. Tačiau tai tik pradinis etapas: koncepcija yra siūlymų rinkinys, skirtas diskusijai, o ne galutinė Vyriausybės pozicija”, – sako Viešosios politikos ir vadybos instituto programų vadovas Vitalis Nakrošis.

2010 m. užsimota ir “minimaliais finansiniais ištekliais” įvykdyti “esminį proveržį” diegiant elektronines viešąsias paslaugas. Kokie konkretūs darbai jau būtų vadintini esminiu proveržiu, nekonkretizuojama. Dar žadama “užtikrinti valstybės tarnautojų asmeninės atsakomybės neišvengiamumą ir įtvirtinti nepriekaištingos valstybės tarnautojo reputacijos institutą”, “užtikrinti priimamų teisinių sprendimų ir viešųjų finansų naudojimo viešumą” ir t.t. Regis, idealų sąrašas supainiotas su konkrečių darbų planu.

Antra dalis – ketvirtadienį, balandžio 15 d.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...