Jūrų uostas
Pasaulio konteinerių transportavimo milžinai, prieš trejus metus įsigiję lietuviškas bendroves, dėl savo verslo planų spaudžia Klaipėdos uosto vadovybę statyti tarp teritorijų tiltą.
“Lietuvos žinios” rašo, kad Tarptautinė uosto terminalų kompanija “Terminai Investment Limited”, valdanti “Klaipėdos Smeltę”, nori, kad Lietuvos įmonės teritorijoje būtų pastatytas tiltas.
apie tiltą “Klaipėdos Smeltės” teritorijoje kalbama nuo 2001 metų, kai buvo numatyta, kad iš 82 krantinės bus išvažiavimas į uostamiesčio Baltijos prospektą. Bet nauji įmonės savininkai, įvertinę situaciją, nesutinka atimti vieno hektaro teritorijos pačioje brangiausioje žemėje, tiesiai priešais krantinę.
“Mūsų akcininkai sako, kad tiltas turėtų atsirasti teritorijos viduryje”, – tikino “Klaipėdos Smeltės” vadovas Rimantas Juška.
Anot jo, dabar įmonei kyla susisiekimo problemų.
“Mus valdanti kompanija turi 27 terminalus pasaulyje. Jų teigimu, panašūs klausimai uostuose sprendžiami statant tiltus. Jei mašina užstringa ant tilto, galima ją nukelti. O jeigu tunelyje -neįsivaizduojamos problemos. Manoma, kad tiltas galėtų kainuoti 20-25 mln. litų”, – sakė “Klaipėdos Smeltės” vadovas. Jis įsitikinęs, kad tokį tiltą turėtų statyti Klaipėdos jūrų uosto direkcija.
Tačiau direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas nebuvo tuo tikras.
“Ar uosto direkcijos planuose numatyta skirti pinigų tiltui? Niekas nebuvo planuota. O kai pageidaujama turėti labai greitai, aš operatoriams sakau: nekliudykite mums dirbti. Pernai davėme sutikimą koreguoti “Klaipėdos Smeltės” krantinių techninį projektą. Tačiau objektas gegužės 1 dieną nebus pastatytas, kaip planuota. Jie paprašė dar kartą koreguoti projektą. Garbė jiems, kad patys sutinka apmokėti. Neaišku, ko kitais metais jie dar paprašys. Tiltas – racionalus sprendimas, bet nereikia perspausti – pas mus jokioje programoje toks dalykas nenumatytas”, – teigė uosto vadovas.
Jo žodžiais, kyla klausimas, ar tai nėra vidinė kompanijos infrastruktūra.