2010 Liepos 11

Formulė-1

Korida Valensijos gatvėse

veidas.lt

Europos GP lenktynės vyko Valensijoje. Įpusėjus sezonui, kai kiekvienas taškas tampa vis svarbesnis, lenktynės priminė bulių kautynes. Emocijos tryško ir trasoje, liejosi jos ir po finišo.

"Veido" archyvas

S.Vettelis Valensijoje lyderio pozicijos neužleido nuo pat lenktynių starto

Pergalę vėl iškovojęs “Red Bull” ekipos atstovas Sebastianas Vettelis gali džiaugtis, tačiau bendras ekipos balansas nepagerėjo – nuo “McLaren” ekipos “buliai” dabar atsilieka jau 30 taškų.

Pergalė – iš pirmos vietos

Kvalifikacija karštoje Valensijoje priminė daugelį šio sezono etapų – vėl greičiausi buvo “Red Bull” ekipos atstovai. Nugalėjo S.Vettelis, o jo ekipos draugas Markas Webberis startavo iš antros vietos. Atrodė, kad šios pozicijos leis sportininkams tolti nuo Lewiso Hamiltono (3 vieta kvalifikacijoje) bei ambicijų tėvynėje nugalėti turėjusio Fernando Alonso (4 vieta). Deja, M.Webberiui koją pakišo prastas startas: iš pradžių jis praleido į priekį porą varžovų, po to – dar kelis, bet šia nesėkme jo bėdos toli gražu nesibaigė.

Kol jo komandos draugas tolo, M.Webberis kovojo su lėtesniais varžovais. Devintoji vieta jo tikrai netenkino, tačiau aukščiau pakilti jam nebuvo lemta. Susidūrimas su Heikki Kovalaineno automobiliu F-1 gerbėjams padovanojo vieną įspūdingiausių šio sezono “skrydžių”, o “Red Bull” ekipai – nemažai nerimo akimirkų. Laimei, išskyrus sudaužytą “formulę” ir “nuplaukusius” taškus, komanda nuostolių nepatyrė – sportininkas pats išlipo iš automobilio ir turėjo tenkintis stebėtojo vaidmeniu.

Diskusijos dėl saugos automobilio

Ši avarija privertė teisėjus išleisti saugos automobilį. Būtent dėl jo pasirodymo po lenktynių ir užvirė daugiausiai diskusijų. F.Alonso teigė, kad “Ferrari” komanda užsitraukė teisėjų nemalonę – jiems ir kai kuriems varžovams neva taikomi skirtingi standartai, todėl ispanas liko tik devintas. Po finišo “Ferrari” garsiai pavadino lenktynes suklastotomis, o pats F.Alonso irgi negailėjo kritikos teisėjams. Michaeliui Schumacheriui, kuris lenktynių finišo liniją kirto tik penkioliktas, tai buvo prasčiausias rezultatas jo karjeroje.

Teisėjai įžvelgė kelių sportininkų klaidas, kai lenktynėse buvo važiuojama įkandin saugos automobilio, todėl devyniems lenktynininkams skyrė po penkių sekundžių baudą. Tiesa, šis sprendimas prizininkų trejeto nepakeitė – nugalėjo S.Vettelis (tai antra jo pergalė šį sezoną), antras finišavo Lewisas Hamiltonas, trečias – Jensonas Buttonas.

2011 m. – “Pirelli” padangos
Po šio sezono keisis ir F-1 padangų tiekėjas. Į lenktynes vėl grįžta “Pirelli”, kuri nežada iš esmės keisti dabar galiojančios tvarkos. Naująjį “apavą” komandos galės išbandyti po sezono – manoma, kad pirmieji testai įvyks Abu Dabyje (Jungtiniai Arabų Emyratai) lapkričio viduryje.

Kadangi nesikeis ir “formulių” ratlankių dydis, 2011 m. komandoms bus siūlomas ir įprastas padangų “meniu”: iš įvairių rūšių konkrečiame etape sportininkai privalės panaudoti dvi.

Galima sakyti, kad “Pirelli” įsitvirtins greičiausiose lenktynėse – nuo kitų metų italai taip pat bus ir GP2 lenktynių padangų tiekėjai, o nuo šių metų būtent “Pirelli” padangos naudojamos GP3 čempionate.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...