Horizonte – trys Oskaro Koršunovo spektakliai, Rimo Tumino sugrįžimas ir Klaipėdos dramos teatro įkurtuvės su „Luize Pirmąja“.
Renata Baltrušaitytė
„Pirma, neliesk rodyklių. Antra, tramdyk pyktį. Trečia, niekada, niekada, niekada neįsimylėk. Nes tuomet tavo širdies laikrodžio didžioji valandų rodyklė perskros odą, kaulai sutrupės, o mechaninė širdis vėl subyrės“, – mokė pamotė mažylį Džeką, vaiką su mechanine širdimi.
Režisieriaus Artūro Areimos spektaklį pagal Mathiaso Malzieu kūrinį „Mechaninė širdis“, kurio inscenizaciją parašė Gabrielė Labanauskaitė, ketinta rodyti dar gruodį Kaune surengtame tarptautiniame „Assitej“ festivalyje, tačiau premjera dviem mėnesiams atidėta ir Nacionaliniame Kauno dramos teatre švystelės tuomet, kai sausį apšerkšnijusio kalendoriaus ciferblate jau keis vasaris, o paskutiniai Teatro metų lozungų purslai bus negrįžtamai išsivadėję. Nes ne lozungais, o dar vienu nepavykusiu mėginimu reformuoti valstybinius teatrus labiausiai įsiminė 2014-ieji.
Daug šalies teatrų, ypač nepriklausančių nacionalinių gildijai, atsakydami į užklausos laiškus kasmet kartoja: gal bus premjeroms pinigų, o gal nebus. Gal gims nauji spektakliai, o gal ir ne… Todėl rodyklių teatruose išties geriau neliesti.
O.Koršunovo atsigręžimai
Vis dėlto – kokie vandens ženklai pro miglas ryškėja 2015-ųjų ciferblate?
Nacionalinis operos ir baleto teatras gegužę pristatys vienintelę Ludwigo van Beethoveno operą „Fidelijus“. Siužetas ne visai toks, kokio tikitės iš rūstaus veido genijaus. Leonora, persirengusi vaikinu Fidelijumi, įsidarbina kalėjimo viršininko namuose tam, kad išvaduotų be priežasties kalinamą savo vyrą Florestaną. Ir apsimetinėja vyru taip talentingai, kad sugeba apkerėti naivią šeimininko dukrą Marceliną… Po didingų arijų apie laisvę ir meilę persirengėlės maskaradą vainikuos teisybės triumfas.
Spektaklis intriguoja tuo, kad operą režisuoja Oskaras Koršunovas. Pora metų anksčiau jo „Fidelijaus“ pastatymas debiutavo Norvegijos miesto Bergeno operos teatre, o dabar artėja koprodukcijos sutartyse numatyta valanda jį perkelti į Vilnių.
O.Koršunovo pavardė artimiausią pusmetį mirgės ir Nacionalinio dramos teatro afišose. Jau sausį šiame teatre išeis jo režisuota ekscentriškoji Daniilo Charmso „Jelizaveta Bam“. Karjeros pradžioje šią pjesę režisierius yra statęs Vokietijos ir Lenkijos teatruose. Naujasis pastatymas bus įsimintinas tuo, kad žiūrovams bus pasiūlytos skirtingo dizaino ir patogumo kėdės. Kadangi jos nebus sunumeruotos, išsirinkę sau labiausiai patinkančią kartu pasirinksite ir vaidmenį, nes kėdės čia – spektaklio scenografijos dalis… Taigi rinkitės atsakingai, nors Jelizavetos Bam persekiotojų balagano išvengti vis viena nepavyks.
Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją internete http://www.veidas.lt/veidas-nr-51-2014-m arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.