Pasak patyrusių keliautojų, norintieji išskirtinių atostogų ir įsimenančių kelionių privalo kelis kartus patikrinti visą informaciją, pradedant viešbučiais ir baigiant pamatyti trokštamais objektais. Antraip atostogas lydės nusivylimai ir kartėlis.
Susiruošusiems į savarankišką kelionę tenka nemažai paplušėti sudarinėjant įdomų maršrutą, ieškant gero, bet nebrangaus viešbučio, nagrinėjant greitkelių tinklus, bandant įsigyti bilietų į visuomeninį transportą ar lankytinus objektus. Atrodytų, paprasčiau kelionių agentūroje nusipirkti įdomesnį turą ir nesukti sau galvos, tačiau, pasirodo, iš tiesų neturėtų atsipūsti netgi tie, kurie kelionių bei atostogų organizavimą patikėjo turizmo profesionalams.
Atvirkščiai, praverstų mažiau klausytis gražiai besišypsančių kelionių agentų, o daugiau dėmesio skirti sutarties skaitymui ir viešbučio aprašymo nagrinėjimui. Ir jokiais būdais nepatingėti pasiskaityti atsiliepimų apie viešbutį ir susirasti jo vietos žemėlapyje. Mat realybė gali būti visai kitokia, nei kompiuteriu nudailintos nuotraukos, žadamas idiliškas jūros ir palmių vaizdas pro langą ar šviežias maistas per pusryčius.
Paskutinės minutės kelionių pinklės
„Pernai su dukra atostogavome Bulgarijoje, ir ji apsinuodijo viešbučio maistu. Kai grįžusi pasiskaičiau atsiliepimų apie tą viešbutį, paaiškėjo, kad jame buvo apsinuodijęs ne vienas lietuvis. Jei būčiau tai iš anksto žinojusi, šio viešbučio, be abejo, nebūčiau rinkusis“, – pasakoja keliauti mėgstanti viešųjų ryšių specialistė Ligita Šukliauskienė.
Dar labiau Ligitai nepasisekė Tunise. Suso mieste juodu su vyru Andriumi buvo apgyvendinti viešbutyje, kuris priminė landynę. Baseino jame nebuvo, atostogautojams buvo siūloma eiti į kito viešbučio teritorijoje esantį baseiną, maisto Andrius nesiryždavo net liesti, geriau pavalgydavo mieste. Pareiškę pretenzijas dėl tokių apgyvendinimo sąlygų lietuviai sulaukė atsakymo, kad apie viską turėjo būti informuoti Lietuvoje, ir viešbučio jiems niekas nepakeitė.
„Kadangi pirkome paskutinės minutės kelionę, rinkomės ne konkretų viešbutį – mes sutikome su tuo, kad viešbutis gali būti bet kuris iš katalogo. Mums sakė, kad jis bus ne mažiau kaip trijų žvaigždučių, tačiau atvežė į patį prasčiausią, koks tik gali būti, tokio viešbučio kataloge net nebuvo. Na, bet mes patys kalti, nes nesirinkome konkretaus pasiūlymo, be to, keliavome sezono metu, kai visi normalūs viešbučiai būna užimti. Tada pasimokėme visam gyvenimui“, – pripažįsta Ligita.
Na, o šiemet Ligita su vyru, nusipirkę paskutinės minutės kelionę iš lenkų kelionių organizatoriaus, atostogavo Maroke. Pasak moters, kelionė buvo puiki ir įdomi: keliautojai apsistojo Agadire, turizmo sezonas dar nebuvo prasidėjęs, tad turistų daug nebuvo, karštis taip pat nevargino. Keliautojams labai gerą įspūdį padarė marokiečiai, nes jie draugiški, paslaugūs, tačiau neįkyrūs.
Ligita su bendrakeleiviais apžiūrėjo legendomis apipintą Marakešą, bet iki jo reikėjo važiuoti apie 3–3,5 val., tai nuvargino ir greičiausiai todėl miestas keliautojams didesnio įspūdžio nepadarė. Ligitos nuomone, norint geriau apžiūrėti Maroką vertėtų rinktis pažintinę, o ne poilsinę kelionę.
Pasak mūsų pašnekovės, nors kelionė į Maroką nenuvylė, buvo ir keletas minusų. Kadangi nebuvo prasidėjęs turizmo sezonas, tai buvo remontuojamas viešbutis, uždengta viena priėjimo prie baseino pusė, nes buvo perklojamos plytelės. „Tačiau tai tik keli minusiukai, kurie kelionės nesugadino ir dėl kurių neverta skųstis, juk ir pirkome paskutinės minutės pasiūlymą“, – sako Ligita.