Intriguojantys filmai
Fantastinis nuotykių epas “Gyvybės medis” kuriamasjau penkerius metus
Penki garsūs režisieriai Terrence’as Malickas, Larsas von Trieras, Pedro Almodovaras, Davidas Cronenbergas ir Wongas Kar Wai’us intensyviai užbaiginėja savo naujausius filmus.
Visus šiuos filmus gaubia intriguojančios paslaptys. Kelių iš jų premjerų nekantriai laukta dar pernai, bet autoriai nusprendė neskubėti arba susidūrė su neplanuotomis problemomis. Šie penki filmai neabejotinai domina prestižiškiausius tarptautinius kino festivalius. Kaip tik dabar kino industrijos užkulisiuose vyksta aršios derybos tarp Kanų, Venecijos ir Toronto. Nuo konkrečių naujienų priklausys tikslesnės šių filmų apsireiškimo datos Lietuvos repertuaruose. Teises pasidaliję mūsų platintojai laukia žinių apie “Gyvybės medį”, “Melancholiją”, “Odą, kurioje gyvenu”, “Pavojingąjį metodą” ir “Didžiuosius meistrus”.
Gyvenimo prasmė
Paslaptingiausias pasaulyje režisierius Terrence’as Malickas garsėja ilgais kūrybiniais procesais, kruopštumu kiekvienos filmo detalės atžvilgiu ir nepataikavimu prodiuseriams. Jis vengia viešumos, nebendrauja su žurnalistais, todėl nedaug kas žino, kaip atrodo “Rojaus dienų” ir “Plonytės raudonos linijos” autorius. Jo naujausias fantastinis nuotykių epas “Gyvybės medis” domina kino gerbėjus mažiausiai penkerius metus. Pernai pavasarį iš kūrėjų rato pasklido informacija, kad 97 proc. filmo yra užbaigta, tačiau T.Malickas paskutinę minutę atsisakė surengti premjerą Kanuose. Po to amerikiečių režisierių įkalbinėjo Venecija, Niujorkas ir Berlynas, bet “Gyvybės medis” vis dar lieka nepamatytas, nors pats T.Malickas rudenį pradėjo filmuoti kol kas pavadinimo neturintį naują kūrinį su Javieru Bardemu, Benu Afflecku, Rachel McAdams ir Olga Kurylenko.
Galime tik spėti, kad gyvybės visatoje atsiradimo pradžią žadantis vaizdingai parodyti mistiškasis “Gyvybės medis” šiemet pagaliau debiutuos Kanuose. Gruodį ekranus nuspalvinęs pirmasis reklaminis klipas nenuvylė ir netgi viršijo didžiulius lūkesčius. Kol kas tikslesnis jo siužetas slepiamas, o apžvalgininkai ir žiūrovai mėgina susidėlioti filmo veidą iš keisčiausių užuominų ir oficialiai išleidžiamų nuotraukų. Tikrai žinoma, kad pagrindinius vaidmenis grandioziniame “Gyvybės medyje” atliks Bradas Pittas ir Seanas Pennas, tačiau jie neturės bendrų scenų. Pirmoje dalyje Bradas vaidina 1956 m. Teksase gimusio berniuko tėtį, o užaugusį ir vienišą vyrą įkūnija Seanas.
Intymi žmogiškų santykių drama poetiškai transformuosis į nuotykių fantazijas su galaktikų susiformavimu, dinozaurais, potvyniais, laužų liepsnomis ir neįvardijamomis priešistorinėmis provokacijomis, astronominiu planetų judėjimu, kelionėmis laiku, kai iš berniuko mamos lūpų nuskamba užuomina: “Be meilės gyvenimas praplaukia greičiau.” T.Malickas sau įprastu stiliumi minimaliais dialogais pasakos apie gimimą, brandą ir mirtį, atkreipdamas svarų dėmesį į kertinius vaiko santykius su tėvu ir išnaudodamas stulbinančias vizualinių efektų galimybes.
Pasaulio pabaiga
Visas kino pasaulis tvirtai tiki, kad “Gyvybės medis” dalyvaus 2011 m. Kanų festivalio oficialioje programoje, bet tai bus patvirtinta arba paneigta balandžio 14 d. O kaip T.Malicko konkurentą stiebiantis link “Auksinės palmės šakelės” tikimasi išvysti bebaimį danų provokatorių Larsą von Trierą, kuris sukvietė netikėčiausią aktorių rinktinę ir Švedijoje jau nufilmavo fantastinę dramą “Melancholija”. Kas galėjo pagalvoti, kad Amerikoje niekuomet neviešėjęs režisierius pastebės TV serialo “24 valandos” žvaigždę Kieferį Sutherlandą ir Holivudo gražuolę Kirsten Dunst. Kitus svarbius vaidmenis pasiskirstė nuolatiniai L.von Triero talkininkai Charlotte Gainsbourg (“Antikristas”) ir Stellanas Skarsgardas (“Prieš bangas”).
“Melancholijoje” jis nusprendė tiesiog sugriauti pasaulį, bet neturėjo holivudinio biudžeto vaizdingoms iliustracijoms, todėl pasikliovė aktorių suvaidintomis emocijomis. “Jaučiuosi neįtikėtinai smagiai naikindamas mums žinomą pasaulį. Filmą tikrai galite lyginti su “Titaniku”, kai visi žino, kad laivas nuskęs, bet nekantrauja pamatyti, kaip tai įvyks. Mano filme neliks prasmės jaudintis, ar kas nors išgyvens, nes gyvo nepaliksiu nė vieno. Esu įsitikinęs, kad didesnis siaubas yra rodyti pasaulio pabaigą stebinčio žmogaus veidą, negu išleisti kalną pinigų katastrofai pavaizduoti”, – intriguoja L.von Trieras.
Filme “Melancholija” režisierius L.von Trieras nusprendė tiesiog sugriauti pasaulį
Jis pristatė visuomenei “Melancholiją” 2009 m. žiemą ir iš karto žiūrovams pasakė, kad laimingos pabaigos niekas nesitikėtų. Žinoma, kad filmas prasidės prašmatnia vedybų scena, kuria režisierius atiduos duoklę ir nusilenks mėgstamiausiam visų laikų filmui “Elnių medžiotojas”. L.von Trieras sugalvojo pavadinimą po apsilankymų pas psichoterapeutą, kuris paaiškino, kad melancholiškas žmogus didelės katastrofos akivaizdoje elgsis daug ramiau.
“Kritikai pasižymi tendencija ko nors nekęsti, ir mane tai užknisa. Sunkiai dirbu ir stengiuosi filmui atiduoti visas jėgas, o po to kažkoks idiotas Kanuose pavadina mano kūrinį smirdinčiu šūdu. Bet aš juk neraginau jo privalomai žiūrėti filmo. Vienintelis dalykas, kurį galiu pažadėti, kad dabar padariau patį geriausią filmą, kokį tik sugebėjau”, – tvirtina pasaulinei premjerai besirengiantis L.von Trieras.
Sekso kerštas
Metai, kai naują filmą pristato ispanų maestro Pedro Almodovaras (“Pasikalbėk su ja”, “Sugrįžimas”, “Visa tiesa apie mano mamą”), kiekvienam kino gerbėjui atrodo turtingesni. Dar stipriau intriguoja neįtikėtinai ilgai lauktas režisieriaus susitikimas su populiariuoju aktoriumi Antonio Banderasu, kurio karjera įsižiebė būtent P.Almodovaro filmuose. Holivudo vilionės ir Brodvėjaus scena juos išskyrė net dvidešimčiai metų, bet pagaliau geidžiamiausias duetas gavo progą dirbti kartu.
Pagal skandalingąjį Thierry Jonquet romaną “Tarantula” adaptuotoje dramoje “Oda, kurioje gyvenu” režisierius įžengia į jam nepažįstamą teritoriją. Alfredą Hitchcocką dievinantis ir prieštaringų temų neapleisdavęs ispanas jau prisipažino, kad tai bus pats šiurpiausias, žiauriausias ir juodžiausias jo filmas. Kol kas žinoma tik tiek, kad A.Banderasas vaidina plastines operacijas atliekantį chirurgą, kuris brutaliai keršija dukterį išprievartavusiam iškrypėliui ir pilyje izoliuotą žmoną verčia lytiškai santykiauti su ištvirkusiais keistuoliais.
“Oda, kurioje gyvenu” šiurpiausias, žiauriausias ir juodžiausias režisieriaus P.Almodovaro filmas
Net devynis kartus radikaliai keitęs scenarijų P.Almodovaras apibūdina kūrinį kaip “teroro filmą be riksmų” ir neslepia, kad pagrindiniam aktoriui parašė tikro psichopato personažą. Ne mažiau šokiruojančių išbandymų teko iškęsti talentingai aktorei Elenai Anaya (“Liusija ir seksas”, “Kambarys Romoje”), kuri šį kartą užėmė režisieriaus mūzos Penelope’s Cruz vietą.
Kovos menų istorija
Kitas garsus režisierius Wongas Kar Wai’us jau trejus metus kuria sau neįprastą kung fu veiksmo dramą “Didieji meistrai”, kuria atiduos pagarbą legendiniam Bruce’ui Lee. Wongo Kar Wai’aus filmai visuomet pasižymi ilgu pasirengimu ir komplikuotais kūrybiniais procesais, nes be galutinio scenarijaus dirbantis ambicingasis režisierius mėgsta eksperimentuoti improvizacijomis, nuolat ieško naujų idėjų ir netgi gali pakeisti aktorių įpusėjus filmavimui, o visą sukauptą medžiagą išmesti.
Rytų kovos menų epo “Didžiųjų meistrų” prmejera numatoma 2011 m. pabaigoje
Kinijos superherojaus Ypmeno nuotykius iliustruojantiems “Didiesiems meistrams” Wongas Kar Wai’us kantriai ruošėsi net aštuonerius metus, o filmavimas jau trunka ilgiau nei dvejus metus. Rudenį vykusioje JAV kino mugėje AFM režisierius sutiko atskleisti keletą reklaminių nuotraukų, kad surinktų išsipūtusiam biudžetui trūkstamus pinigus. Į spaudą pateko stilingus kovinius kostiumus dėvintys aktoriai Zhang Ziyi ir Tony Leungas, kuris anksčiau neturėjo kung fu kovų patirties ir ištisus metus specialiai treniravosi vaidmeniui.
Šį vasarį režisierius pats atvyko į Berlyną ir per privačius seansus jau rodė 25 mln. JAV dolerių kainuojančio, bet vis dar nebaigto Rytų kovos menų epo ištraukas. Naujausiomis žiniomis, “Didžiųjų meistrų” nacionalinė premjera Kinijoje numatoma 2011 m. pabaigoje. Tad Venecijos kino festivalis gali tikėtis vertingos dovanos, bet žinant Wongo Kar Wai’aus darbo tempus ir kruopštumą smulkiausių detalių atžvilgiu labiau tikėtina, kad filmas bus montuojamas ir galbūt perfilmuojamas iki paskutinės įmanomos minutės.
Psichologinės meilės aistros
Lietuvių kilmės kanadietis Davidas Cronenbergas (“Smurto istorija”, “Rytietiški pažadai”, “Kloja” “Musė”, “Videodromas”) šiemet taip pat planuoja nudžiuginti savo ištikimiausius gerbėjus. Kostiuminėje biografinėje dramoje “Pavojingas metodas” aktoriai Michaelas Fassbenderis ir Viggo Mortensenas vaidina filosofą psichologą Carlą Jungą ir psichoanalizės pradininką Sigmundą Freudą. Dviejų vyrų santykius įkaitinusią jauną moterį Sabiną Spielrein įkūnijo Keira Knightley, o psichoanalitiku anarchistu Otto Grossu tapo chameleoniškasis prancūzas Vincentas Casselis.
Filmo “Pavojingas metodas” pagrindiniai veikėjai – C.Jungas ir S.Freudas
“Pavojingo metodo” scenarijaus pamatus sudėjo “Oskaru” apdovanoto britų rašytojo Christopherio Hamptono knyga. D.Cronenbergas mėgsta bendrauti su spauda ir turi puikų humoro jausmą, tačiau neskuba atskleisti paslapčių, kaip žymių mokslininkų biografijas paveiks išgalvoto siužeto įvykiai ir aistringai vaizduojami intymios meilės ryšiai.
“Pavojingo metodo” filmavimas sėkmingai baigėsi praėjusią vasarą, tačiau montavimas neplanuotai užtruko.
D.Cronenbergą dažnai priglaudžiantys Kanai jau gavo įspėjamąjį pranešimą, kad režisierius nespės užbaigti ypač intriguojančio filmo, kurio premjera veikiausiai teks Venecijos ir Toronto tandemui.
Nekantriai lauksime pasirodant Lietuvoje.
Gyvybės medžio pristatymo filmukas (trailer):
http://www.imdb.com/video/imdb/vi612735001/