Transportas
Nerimastingai laukę Rusijos pozicijos dėl leidimų, šalies vežėjai praėjusią savaitę sulaukė Rusijos verdikto, kuris atitiko lūkesčius – rusai patvirtino kitiems metams skirstantys 115 tūkst. leidimų, tiek, kiek Lietuvai buvo skirta ir šiems metams.
“Šie skaičiai rodo, kad mes išlaikome šių metų kvotą, leidimų nėra nė vienu vienetu mažiau, ypač įvertinus tai, kad pernai derantis iš pradžių jų buvo mažiau. Mes siekėme, kad leidimų, palyginus su šiais metais, nesumažėtų”. – dienraščiui “Verslo žinios” sakė Susisiekimo ministerijos Kelių ir civilinės aviacijos departamento direktorius Šarūnas Baublys.
Anot jo, Lietuvos vežėjai gavo daugiau leidimų keleiviams vežti į trečiąsias šalis, nes šiems metams Lietuvos vežėjai turėjo 50 leidimų, o kitiems metams susitarta dėl 100 leidimų.
Pasak vežėjų asociacijos “Linava” prezidento Algimanto Kondrusevičiaus, esmės pasiektas susitarimas tenkina, tačiau leidimų galėjo būti ir daugiau.
“Susitarimas atitiko mūsų lūkesčius, tačiau leidimų iš trečiosios šalies galėjo būti ir daugiau. Bet dėl trečiosios šalies leidimų Rusijos pozicija yra labai kieta, todėl labai ir nesitikėjome, kad turėsime kažką daugiau”, – sakė A.Kondrusevičius.
Š.Baublio teigimu, Lietuva tiek pernai, tiek užpernai turėjo tokį patį kiekį leidimų iš trečiųjų šalių – 2 tūkst., ir per daug nereikia stebėtis, kad Rusija jų nenori suteikti daugiau.
“Tai yra išimtiniai leidimai, kuriais šalys nesikeičia, nes tai yra kitų šalių krovinys, o Lietuvos vežėjui suteikiama teisė pervežti krovinį ne iš Lietuvos teritorijos į Rusiją. Rusai visiškai nesuinteresuoti, kad į jų šalį krovinius vežtų trečioji šalis”, -sakė Š.Baublys.
Pernai šiems metams Rusija iš pradžių buvo skyrusi tik 60 tūkst. leidimų, o papildomus 55 tūkst. leidimų skyrė tik šių metų gegužės pabaigoje po papildomų derybų.