2014 Vasario 10

Lenkijos ir Baltijos šalių vežėjai prašo Lietuvos Vyriausybės nediskriminuoti jų verslo

veidas.lt


Šiandien Vilniuje susirinkę apsvarstyti vis prastėjančių tranzito į Rytus sąlygų Jungtinių Tautų įgaliotosios Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU, Lenkijos ir trijų Baltijos šalių vežėjų asociacijų vadovai nutarė kreiptis į mūsų šalies Vyriausybę, prašydami atšaukti planus riboti degalų įvežimą standartiniuose vilkikų bakuose pasienyje su Rusija ir Baltarusija.

Toks žingsnis, anot transportininkų, gali diskriminuoti Europos Sąjungos vežėjus prieš jų konkurentus iš Rytų. Nuogąstaujama, kad  tokiu veiksmu bus sukelta grėsmė sklandžiam ES transporto įmonių tranzitui į Rytus.

Rezoliucijoje, kurią pasirašė Lietuvos, Lenkijos, Latvijos ir Estijos nacionalinių vežėjų asociacijų vadovai, pažymima, kad dėl ilgų vilkikų bakų patikros procedūrų sumažėtų vienos iš Rytinių Europos Sąjungos sienų pralaidumas, įprastas Baltijos šalių vežėjų darbas būtų sutrikdytas. Vežėjai ypač sunerimę Lietuvos Vyriausybės ir kontroliuojančiųjų institucijų planais mažinti pasienio pralaidumą ilgomis patikromis, matuojant degalų bakus rytiniame ES pasienyje. „IRU ir kolegoms iš kaimyninių šalių nerimą kelia nepasvertos mūsų politikų iniciatyvos riboti degalų įvežimą, todėl net keli IRU prezidiumo nariai ir TIR sistemos vadovas atvyko į Vilnių detaliau išsiaiškinti susiklosčiusios situacijos. Aptarti šių klausimų IRU atstovai šiandien jau buvo susitikę su Muitinės ir Susisiekimo ministerijos vadovais ir išreiškė didelį susirūpinimą.“, – teigia Algimantas Kondrusevičius, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas.

Marek Retelski, IRU TIR sistemos vadovas pabrėžia, kad Lietuvos Vyriausybės iniciatyvos yra ypač pavojingos dar neišsprendus TIR sistemos krizės Rusijoje. Lietuvai įvedus vienašalius tranzito sąlygų ribojimus, juos didžioji kaimynė gali traktuoti kaip ganėtinai agresyvų elgesį ir imtis atsakomųjų veiksmų. „Bandžiau kalbėtis su jūsų atsakingais pareigūnais apie tai, kad esant tokiai jautriai tarptautinei situacijai, nevertėtų daryti nepamatuotų žingsnių.“, – sako M.Retelski.

Rezoliucijoje Lietuvos Vyriausybės keturių valstybių vežėjų atstovai primygtinai prašo nekeisti esamų susitarimų dėl tranzito sąlygų, numatytų dvišalėse sutartyse su Rusija ir Baltarusija, nes tai padidintų įtampą regione ir sukeltų grėsmę visų Baltijos šalių vežėjų darbui Rytų kryptimi.

Lenkijos vežėjų asociacija ZMPD, Estijos vežėjų asociacija ERAA , Latvijos vežėjų asociacija „Latvijas Auto“ ir Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ nutarė nedelsiant kreiptis į savo šalių nacionalines vyriausybes su prašymu imtis neatidėliotinų priemonių sklandžiam tarptautiniam tranzitui ir prekių judėjimui užtikrinti pasienyje su Rusija, Baltarusija. Jos siūlys plėsti pasienio infrastruktūrą ir mažinti nebūtinų patikros procedūrų skaičių. Šiuo metu Baltijos šalių vežėjai patiria didelių nuostolių dėl prastovų, lėto pasienio tarnybų darbo ir perteklinių kontrolės priemonių, taikomų patikimiems ES valstybių vežėjams.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...