Ugnikalnio išsiveržimas
Lietuvos oro erdvė į Islandijos ugnikalnio paskleistų vulkaninių dulkių kontūrą, sinoptikų duomenimis, vis dar patenka, tačiau jos orlaiviams nesudaro jokių problemų.
Civilinės aviacijos administracijos (CAA) vadovas Kęstutis Auryla BNS sakė, jog visi į Vilniaus oro uostą atvykę orlaiviai yra apžiūrimi specialistų.
“Lėktuvai yra apžiūrimi pagal specialią programą, jokių pokyčių ar pažeidimų nėra. Realiai vykstančių skrydžių duomenys rodo, kad vulkaninės dulkės lėktuvų nepaveikia”, – sakė jis.
CAA vadovo teigimu, Lietuvos oro erdvėje maždaug 6,5-8 kilometrų aukštyje tvyrančių vulkaninių dulkių debesis, naujausiais duomenimis, yra gerokai sumažėjęs.
Anot oro erdvę prižiūrinčios ir skrydžius koordinuojančios įmonės “Oro navigacija” generalinio direktoriaus Algimanto Raščiaus, dabar atnaujinti skrydžius, numatytus tvarkaraštyje, labiau kliudo tai, kad jie vis dar negalimi kai kuriose kitose šalyse.
“Be to, visų skrydžių greitai atnaujinti ir vykdyti nebūtų įmanoma”, – BNS sakė A.Raščius.
Tarptautinis Vilniaus oro uostas po Islandijos ugnikalnio išmestų dulkių Europoje sukeltos oro susisiekimo krizės antradienį darbą vėl pradėjo mažomis apsukomis. Jis anksti ryte išleido Rusijos bendrovės “UTair” lėktuvą į Maskvą, skraidoma užsakomaisiais poilsiniais reisais. Keturiomis valandomis pavėlavęs – apie 16 val. 40 minučių planuoja tūpti Maltos oro linijų “Air Malta” lėktuvas iš Maltos.
Vilniuje atšaukti ryte turėję vykti reguliarieji skrydžiai į Rygą, Prahą, Miuncheną, Kopenhagą, Amsterdamą ir Taliną.
Antras pagal dydį Kauno oro uostas pranešė, kad jame antradienį oro bendrovės “airBaltic” ir Ryanair” atšaukė skrydžius į Rygą, Londoną ir Briuselį, tačiau Latvijos “airBaltic” galbūt įvykdys 18 val. 30 minučių skrydį į Latvijos sostinę.
Palangos oro uoste atšaukti keli antradienio skrydžiai į Kopenhagą, Rygą, Oslą, tačiau Skandinavijos SAS 15 val. 10 minučių gali skristi į Kopenhagą.