Aplinkosauga
Per ketverius metus Lietuvoje įsibėgėjo pasibaigusių baterijų ir galvaninių elementų surinkimo sistema, tačiau šios atliekos vis dar išvežamos perdirbti į užsienį – pasirodo, jų pas mus surenkama per mažai, kad perdirbti apsimokėtų vietos įmonėms.
Aplinkos ministerijos Atliekų departamento Atliekų tvarkymo strategijos skyriaus vyriausioji specialistė Ingrida Valavičienė informuoja, kad, pagal ES teisę, už baterijų ir akumuliatorių atliekų tvarkymo organizavimą atsako jų gamintojai ir importuotojai – jie įpareigoti kasmet perdirbti 80 proc. į rinką išleistų savo gaminių atliekų.
Tačiau, specialistų teigimu, Lietuvoje ši sistema blogai organizuota. Perdirbimu užsiimančios įmonės “EMP recycling” generalinis direktorius Almontas Kybartas pastebi, kad šiuo metu perdirbti toną atliekų kainuoja 8 tūkst. Lt, o valstybės nustatyta bauda už vieną neperdirbtą toną – vos 500 Lt.
Kita atliekų perdirbėja – įmonė “Žalvaris” mano, kad daugiausia galima laimėti šviečiant visuomenę. 2008 m. šiai įmonei pavyko surinkti 27,5 t galvaninių elementų. Projekto metu valstybinėse ir mokymo įstaigose, prekybos centruose, degalinėse buvo pastatyta per 800 specialiųjų konteinerių. “Vykdėme intensyvią šviečiamąją kampaniją, todėl pavyko surinkti kelis kartus daugiau baterijų nei iki šio sumanymo”, – prisimena “Žalvario” atstovė Janina Melnikovienė.
Vakar išmečiau tuziną pasenusių baterijų į “Žalvario” dėžę prekybos centre.Nesuprantu tų žmonių,kurie nesusimąstydami apie ateitį,viską verčia į mišrių komunalinių atliekų konteinerius.
Gal, kad tų konteinerių yra kaip prišikta, o iki specialių reikia belstis bala žino kur?
Neišsamus straipsnis . Nepaminėjo, kad baterijų ir akumuliatorių atliekų surinkimo sistemas Lietuvoje taip pat kuria acociacijos “EEPA” (www.epa.lt) ir “GIA” (www.gia.lt) .