Vartotojų teisės
Abejingumu savo teisėms, palyginti su vakariečiais, pasižymintys lietuviai pamažu įsidrąsina: vis daugiau tautiečių ryžtasi ginti užsienyje pažeistas vartotojų teises.
Šioje kovoje jiems padedantis Europos vartotojų centras (EVC) šiemet nagrinėjo jau 125 lietuvių skundus, nors pernai per visus metus – 176. Tarkime, 2005-aisiais, kai EVC atidarė savo biurą Vilniuje, buvo išnagrinėti tik 42 skundai.
Centro teisininkė patarėja Jaunė Dalinkevičiūtė tvirtina, kad be skundų dar gaunama ir dvigubai daugiau paklausimų, kaip elgtis, jei tave apgauna prekės ar paslaugos pardavėjas užsienyje. Dažniausiai skundžiamasi dėl oro keleivių teisių pažeidimų (atidėti, atšaukti skrydžiai, atsisakymas vežti, dingęs ar sugadintas bagažas), antroje vietoje – skundai dėl prekių ir paslaugų, kurios fiziškai perkamos kitoje šalyje, o toliau rikiuojasi nusiskundimai dėl elektroninės prekybos (nepristatyta prekė, ji neatitinka aprašymo, vėluojama pristatyti).
Visose ES šalyse veikiančių EVC paskirtis – padėti žmonėms apsiginti, kai jų vartotojų teisės yra pažeidžiamos kitoje ES šalyje, Norvegijoje ir Islandijoje. Centrai padeda surašyti argumentuotas pretenzijas, nurodo, kur ir į ką užsienyje kreiptis dėl žalos atlyginimo.