Jūra
Lietuvos laivynas ir toliau retėja, o daugiau kaip pusė jūrininkų priversti ieškotis darbo užsienio laivuose.
“Lietuvos žinios” rašo, kad laivų savininkus spaudžia griežtėjantys jūrinės kontrolės reikalavimai.
2010 metais Lietuvos laivų registre laivų sumažėjo dešimčia, iki 141. Iš jų tik 58, įskaitant 6 ro-ro keltus, priskiriami prekybiniams. Šių sąrašas trumpėjo labiausiai.
Jūrininkų skaičius, naujausio jūrinių dokumentų išdavimo duomenimis, tebėra panašus kaip ir anksčiau – 5,5 tūkstančio. Lietuvos laivuose darbo vietų, Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininko Petro Bekėžos žiniomis, likę mažiau negu 2 tūkstančiai.
Lietuvos saugios laivybos administracijos (LSLA) vadovas Evaldas Zacharevičius pažymėjo, kad net išregistravus kelis jūrinius laivus bendrasis tonažas ne itin sumažėjo, bet numatomas pernai spalį sudegusio didžiausio Lietuvos kelto “Lisco Gloria”, priklausančio bendrovei “DFDS Lisco”, išregistravimas bus didelė netektis.
Kompanija DFDS, įsigijusi naują laivą vietoj prarastojo arba nukreipusi į Klaipėdą keltą iš Airijos linijų, kurios uždaromos sausio pabaigoje, neprivalės Lietuvoje jo registruoti. Tačiau nėra ženklų, kad DFDS iš Lietuvos išregistruotų kitus keltus, nes, LSLA Laivybos kontrolės skyriaus vedėjo Lino Kasparavičiaus teigimu, jų saugumo reikalavimai Lietuvoje taikomi tokie patys kaip Danijoje.
Nuo šių metų sausio 1 dienos Paryžiaus savitarpio supratimo memorandumo regione, kurio dalimi Lietuva tapo 2006-ųjų liepos mėnesį, pradėtas taikyti naujas laivų inspektavimo režimas. Jo laikantis per metus turės būti patikrinami visi šios organizacijos narių laivai (anksčiau reikalauta patikrinti tik 25 proc. jų). Sugriežtintų reikalavimų tikslas – į memorandumo šalių uostus neįleisti nesutvarkytų laivų.