Teisės
Lietuvoje dauguma vartotojų jaučiasi išprusę, gerai informuoti ir pasitikintys savimi, tačiau neginami Vartotojų teisių apsaugos įstatymo, rodo naujausias “Eurobarometro” tyrimas. Anot atliktos paklausos, pasitikinčiais savimi vartotojais save laiko 68 proc. Lietuvos gyventojų. Nors Europos Sąjungoje pagal šį rodiklį nesame atsilikėliai, Olandijoje pasitikinčių vartotojų net 95 proc., Švedijoje – 94 proc.
Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų (56 proc.) jaučiasi išprusę ir gerai informuoti vartotojai, tačiau net 71 proc. gyventojų atsako, kad jaučiasi neginami Vartotojų teisių apsaugos įstatymo. Dar daugiau gyventojų, neginamų vietinių teisės aktų, pagal “Eurobarometro” tyrimą, yra tik Bulgarijoje (81 proc.), Graikijoje (74 proc.) ir Latvijoje (72 proc.).
Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė mano, kad nors atsiradus daugiau laidų apie maisto kokybę lietuviai pasijuto labiau išmanančiais vartotojais, iš tiesų taip nėra. “Lietuvoje vartotojų švietimui neskiriama pinigų, o Jungtinėje Karalystėje leidžiamas net žurnalas, kur publikuojami tyrimai, maisto produktų kainų, kokybės palyginimai. Tuo tarpu Lietuvoje žmogus turi pats rinką išsitirti”, – teigia A.Armanavičienė.
Ji taip pat sutinka, kad vartotojai Lietuvoje ginami menkai, o padėtį dar labiau pablogins šiuo metu ministerijų brėžiami prioritetai prasikaltusį verslą ne bausti, o konsultuoti. “Verslui mažinama našta, o vartotojų apsaugai dėmesio neskiriama”, – apgailestavo vartotojų teisių gynėja.