Lisco Gloria
Danijos kapitalo Klaipėdos keltų bendrovės “DFDS Lisco” keltas “Lisco Gloria” vis dar plūduriuoja gaisro vietoje, nes kol kas neįmanoma jo nutempti.
“Laivas vis dar yra jūroje, jį tempti dar nėra saugu, nes jame likę vadinamųjų karštų vietų, kuriose temperatūra per aukšta”, – BNS sakė “DFDS Lisco” komunikacijos vadovas Vaidas Klumbys.
Jis patvirtino, kad iki šiol į laivą pateko tik ugniagesiai.
Be to, danų žiniasklaida informavo, kad Danijos pareigūnai Baltijos jūroje prie šalies pietrytinės pakrantės valo teršalus, kurie galimai išsiliejo iš Lietuvos kelto “Lisco Gloria” ir yra gyvulinės kilmės. Iš pradžių buvo manoma, kad Als salos pakrantės vandenyse pasirodę teršalai yra nafta. Tačiau dabar vyrauja nuomonė, jog tai spalio 9-osios naktį užsidegusiame kelte “Lisco Gloria” gabentų gyvulių ir maisto produktų riebalai.
Publikacijoje teigiama, kad Lietuvoje registruotame iš Kylio į Klaipėdą plaukusiame kelte buvo apie 1 tūkst. kilogramų mėsos, taip pat buvo plukdomos gyvos kiaulės.
Iš Vokietijos Kylio į Klaipėdą plaukusiame kelte “Lisco Gloria” gaisras kilo spalio 9-osios naktį. Juo plaukė 236 žmonės, per gaisrą pavyko visus žmones sėkmingai evakuoti.
Smarkiai apdegusį keltą “Lisco Gloria” linijoje į Kylį praėjusį sekmadienį pakeitė iš bendrovės “Stena Roro” išsinuomotas keltas “Baltic Amber”. Jis anksčiau plaukiojo maršrutu Barselona-Palma ir vadinosi “Borja”, rašo “Lietuvos žinios”. Šio kelto operatore buvo Latvijos įmonė “Ave Line”.
Keltas “Baltic Amber” 2007 metais pastatytas Italijos bendrovėje “Cantiere Navale Visentini” ir gali plukdyti 400 žmonių, skaičiuojant su įgula bei beveik 2,3 tūkst. krovinio metrų.
Lenkijos statykloje “Szczecin Shipyard” pastatytas keltas “Lisco Gloria” gali gabenti 2,5 tūkst. krovinio metrų ir apie 300 keleivių.