2011 Liepos 18

Magistralėje “Via Baltica” diegiamos greito poveikio eismo saugos priemonės

veidas.lt

Įvertinus eismo sąlygas, šiemet imamasi skubių, greito poveikio priemonių, o 2012–2013 m. planuojami didesni rekonstrukcijos darbai.

Išnagrinėjus eismo įvykių priežastis, pirmiausia visoje magistralėje siekiama užtikrinti saugų automobilių įvažiavimą iš šalutinių kelių. Visų sankryžų šalutiniuose keliuose, jei iki šiol nebuvo, įrengiamos inžinerinės greičio mažinimo priemonės – kalneliai arba “triukšmo” juostos, statomi kelio ženklai “STOP”. Taip siekiama užtikrinti, kad vairuotojai negalėtų išvažiuoti iš šalutinio kelio į magistralę neįsitikinę, kad tai yra saugu.

Atsižvelgiant į kintančias eismo sąlygas ir anksčiau įrengtas eismo saugos priemones, kai kuriose magistralės vietose keičiamas leistinas greitis. Pavojingiausiose vietose greitis mažinamas iki 70 km/h, o kur nėra būtinybės, panaikinami ankstesni greičio ribojimai.

Magistralėje padaugės ruožų, kuriuose draudžiama lenkti. Pavojingi ruožai bus papildomai žymimi kelio ženklais “Lenkti draudžiama” bei horizontaliu ženklinimu – ištisine juosta. Ypatingas dėmesys skiriamas kelio ruožams, kuriuose nedideliu atstumu yra sankryžų. Šiais atvejais bus draudžiama lenkti visame ruože tarp sankryžų. Tai padės išvengti situacijų, kai lenkiantis automobilis staiga įvažiuoja į netoliese esančią sankryžą. Lenkimo galimybės labiausiai bus apribotos kelyje Panevėžys–Aristava–Sitkūnai.

Nustatyta, kad itin pavojingos eismo situacijos susidaro ties degalinėmis, kai transporto priemonės bando sukti į degalines kirsdamos ištisinę skiriamąją liniją. Todėl ties degalinėmis, ypač “Via Baltica” ruože netoli valstybės sienos su Lenkija, priešpriešiniai eismo srautai bus atskiriami inžinerinėmis priemonėmis, leistinas greitis ribojamas iki 70 km/h. Kai kur numatoma įrengti skiriamąsias iškilias saugumo saleles, įrengti plastikinius lanksčius, šviesą atspindinčius stulpelius. Tokie stulpeliai taip pat bus įrengiami saugumo salelėse prie sankryžų, ties posūkiais į kairę.

Kad autobusais važiuojantys žmonės išlipę galėtų saugiau pereiti kelią, kai kuriose gyvenvietėse, pvz., Pumpėnuose, bus įrengti pėsčiųjų takai nuo stotelės iki saugios perėjimo vietos. Tai vietos su kelio viduryje įrengtomis skiriamosiomis salelėmis, kuriose galima saugiai sustoti perėjus pusę kelio. Netoli Pasvalio esančioje Talačkonių gyvenvietėje numatoma pratęsti pėsčiųjų ir dviračių taką.

Šiais metais taip pat bus užsakyti nauji bei koreguojami esami kai kurių sankryžų rekonstrukcijos bei dviejų lygių pėsčiųjų perėjų įrengimo projektai. Rekonstrukcijos darbai numatomi 2012–2013 m.

Per artimiausius dvejus metus bus pradėtas rekonstruoti Panevėžio aplinkkelis. Jį numatoma išplatinti iki 3 eismo juostų, įrengti tris žiedines sankryžas, keisti eismo organizavimą.

Magistralė “Via Baltica” kerta Lietuvos teritoriją Šiaurės–Pietų kryptimi ir priklauso I tarptautiniam transporto koridoriui. Per Baltijos šalis šis kelias veda į Varšuvą, toliau – į Vakarų Europą. Dėl itin didelių transporto srautų eismo sąlygos magistralėje yra sudėtingos, avaringumu išsiskiria kelio ruožas tarp Kauno ir valstybės sienos su Lenkija.

Šiemet įgyvendinamos bei artimiausiais metais numatomos diegti eismo saugos priemonės turėtų žymiai pagerinti eismo saugą visoje magistralėje “Via Baltica”.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...