2010 Spalio 14

Krepšinis

Medaliai krepšiniui sotesnių metų negarantuos

veidas.lt

"Veido" archyvas

Nors ir iškovoja medalius, rėmėjų antplūdžio Lietuvos krepšinis nesulaukia

Turkijoje vykusiame pasaulio čempionate Lietuvos krepšinio rinktinės iškovoti bronzos medaliai ypač pradžiugino ne tik komandos gerbėjus, bet ir rėmėjus. Vis dėlto nemažą medalių derlių pasėjusi krepšinio vasara naujų rėmėjų ar solidesnių sutarčių Lietuvos krepšinio federacijai (LKF) negarantuoja.

Kelias savaites mūsų šalyje trukusi krepšinio šventė baigėsi. Į pasaulio elitą Lietuvą sugrąžinę nacionalinės komandos krepšininkai išsivažinėjo po savo klubus ir vienas po kito pradeda kovas Europos ir NBA turnyruose. Tuo tarpu sėkminga vasara trumpai pasidžiaugę LKF vadovai visas jėgas skiria rengdamiesi kitąmet mūsų šalyje vyksiančiam Europos vyrų čempionatui. Vienas didžiausių LKF laukiančių darbų – sutarčių su rėmėjais pratęsimas ir naujų partnerių paieška. Tačiau, pasak LKF generalinio sekretoriaus Mindaugo Balčiūno, po sėkmingo nacionalinės komandos pasirodymo planetos pirmenybėse norinčių prisidėti prie rinktinės rėmėjų būrio nepadaugėjo.

Rasti rėmėją – nelengvas darbas

“Tikrai nėra taip, kaip Vokietijoje, kur stovi eilė rėmėjų, norinčių padėti šios šalies futbolo rinktinei. Viena vertus, ieškoti vyrų krepšinio rinktinės rėmėjų yra labai sunku, kita vertus, ir lengva, nes tai geriausias produktas, kurio nereikia pristatinėti”, – “Veidui” sakė M.Balčiūnas.

Pasak vieno LKF vadovų, po pergalių užplūstančiomis emocijomis besivadovaujančių rėmėjų šiais laikais nebūna. Visi skaičiuoja, kokią naudą jiems duos rinktinei skirtos lėšos.

“Neseniai teko derėtis su viena Lietuvos krepšinį norinčia paremti bendrove. Su jos vadovais labai konstruktyviai pasikalbėjome ir man buvo pažadėta pasirašyti paramos sutartį, jeigu kompanijos metinė apyvarta Lietuvoje pasieks bent 20 mln. Lt. Tačiau apyvarta siekė tik 3 mln. Lt. Emocijomis nieko nepagausi – visi potencialūs rėmėjai žiūri į objektyvius skaičius, ir mes tą puikiai suprantame, – pasakojo M.Balčiūnas. – Mūsų krepšinio rinktinė gali būti trečia ar netgi pirma pasaulyje, bet viskas atsiremia į mažą rinką. Jeigu rėmėjai nematys potencialių galimybių padidinti savo pardavimo, jie krepšiniui pinigų neskirs”.

Didžiulis iššūkis LKF gen. sekretoriaus M.Balčiūno laukė 2010-ųjų balandį, kai paramos sutartį netikėtai nutraukė generalinė nacionalinės komandos rėmėja – naftos produktų kompanija “Orlen Lietuva”.

“Tai buvo vienintelis atvejis per ketverius darbo LKF metus, kai rinktinės rėmėjas nutraukė galiojančią sutartį, – patikino M.Balčiūnas. – Viduryje metų rasti naują generalinį rėmėją itin sunku. Beveik visos rinktinę remiančios įmonės priklauso tarptautinių bendrovių grupei ir savo biudžetus planuoja metams į priekį. Džiugu, kad atsirado tokių patriotiškai nusiteikusių žmonių, kaip Antanas Guoga, kuris galėjo padėti rinktinei”.

"Veido" archyvas

Pokerio profesionalas A.Guoga neatsisakė padėti rėmėjo staiga netekusiai Lietuvos krepšinio rinktinei

Profesionalus pokerio žaidėjas A.Guoga, pasaulyje puikiai žinomas Tony G pravarde, išgirdęs apie LKF ištikusią bėdą neatsisakė padėti. Lažybų bendrovę “TonyBet” įkūręs Australijos lietuvis dvejiem metams tapo generaliniu LKF ir vyrų rinktinės rėmėju bei skyrė lėšų komandos lyderių sveikatos draudimui.

“Esu Lietuvos ir Lietuvos krepšinio patriotas. Kai rinktinė kreipėsi dėl pagalbos, man buvo paprasta apsispręsti. Noriu girdėti žmones skanduojant “Lietuva”. Kai buvau vaikas, man tai suteikė labai stiprių jausmų”, – sakė A.Guoga.
Jis džiaugėsi turėjęs galimybę iš arti stebėti nacionalinės komandos triumfą Turkijoje ir prisidėti prie krepšininkų iškovotų bronzos apdovanojimų. Kita vertus, rinktinės sėkmė itin svariai prisidėjo ir prie naujojo prekės ženklo – “TonyBet” lažybų bendrovės įvedimo į Lietuvos rinką.

Vyrų rinktinė maitina jaunimą

Pasirašius paramos sutartį su A.Guogos valdoma lažybų bendrove, nuo LKF pečių nusirito didžiulis akmuo – vyrų rinktinės rėmėjai išlaiko ir moterų bei nacionalines jaunimo komandas. Pastaraisiais metais jaunieji mūsų šalies krepšininkai kiekvieną vasarą iš Europos bei pasaulio čempionatų grįžta su apdovanojimais. Pasak M.Balčiūno, tai tiesiogiai susiję su komandoms skiriamu finansavimu.

Lietuvai atkūrus nepriklausomybę, per du dešimtmečius mūsų šalies jaunieji krepšininkai iškovojo trylika medalių komplektų. Net aštuoni jų buvo pelnyti per pastaruosius ketverius metus, kai LKF nusprendė likviduoti Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės rėmimo fondą. Vyrų rinktinei perėjus LKF globon, iš rėmėjų nacionalinės komandos surinkos lėšos buvo padalytos ir jaunimo rinktinėms.

“Nesame protingesni už kitus – tiesiog suteikėme jaunimo rinktinėms daug geresnes pasirengimo sąlygas ir jos ėmė skinti medalius. Anksčiau jaunimo rinktinės gyvendavo labai varganai ir čempionatams rengdavosi vos dvi tris savaites. Dabar jos čempionatams rengiasi šešias savaites, keliauja į draugiškus turnyrus užsienyje ir turi viską, ko reikia. Po šių permainų rezultatų ir medalių ilgai laukti nereikėjo”, – kaip vyrų rinktinė prisideda ir prie nacionalinių jaunimo komandų, atskleidė M.Balčiūnas.

Šią vasarą LKF vadovai pasirašė naują rėmimo sutartį su sportinės aprangos gamintoja “Nike”. Iki šiol rengusi tik vyrų rinktinę, dabar “Nike” sportinę aprangą tiekia dešimčiai mūsų šalies nacionalinių komandų ir merginų krepšinio centrams. “Tai akivaizdus pavyzdys, kaip vyrų rinktinė pasitarnauja bendrai krepšinio plėtrai”, – pabrėžė M.Balčiūnas.

Galimybe prisidėti prie Lietuvos krepšinio pergalių džiaugėsi ir trejų metų paramos sutartį su LKF sudarę prekybos tinklo “Iki” atstovai. Jų reklaminiame klipe arbūzus į krepšį metantis gynėjas Martynas Gecevičius atitinka bendrovės lietuviškų tradicijų puoselėjimo strategiją.

“Svarbiausia, kad mūsų parama skirta visoms nacionalinėms krepšinio rinktinėms, todėl galime prisidėti prie lietuviško krepšinio tradicijų stiprinimo ir jaunų talentų ugdymo. Pasirašėme su LKF ilgalaikę paramos sutartį ir tai yra geriausias įrodymas, kad mums nėra svarbus vienadienis rezultatas. Tikime Lietuvos krepšinio ateitimi ir norime būti jos dalimi, net jei kartais ir nepavyksta iškovoti pergalės”, – “Veidui” sakė “Iki” komunikacijos skyriaus vadovas Valdas Lopeta.

Rėmėjus vilioja žvaigždės

Nacionalinės komandos rėmėjus labiausiai masina rinktinės lyderiai. Kiekvienas LKF rėmėjas, atsižvelgiant į paramos sumą, turi galimybę į savo reklaminę akciją pasikviesti kai kuriuos rinktinės krepšininkus.

Tyrimai rodo, kad žvaigždžių reklamuojami produktai ir paslaugos vartotojams daro kur kas didesnę įtaką, palyginti su tomis akcijomis, kuriose vaidina profesionalūs, bet menkai žinomi aktoriai. Tuo tarpu Lietuvos krepšinio didžiavyrius puikiai pažįsta visų gyventojų amžiaus grupių atstovai.

“Pagalvokite, kiek šašlykų gamintojai turėtų sumokėti Linui Kleizai ar Robertui Javtokui, norėdami, kad jie reklamuotų jų produkciją, – svarstė M.Balčiūnas. – Bandydamos dėl reklamos tiesiogiai susitarti su krepšininkais, įmonės jiems turėtų sumokėti gerokai daugiau, nei remdamos federaciją ir gaudamos visus žaidėjus. Žinau, kad buvo bandymų su krepšininkais tartis atskirai, bet įvardytos sumos buvo itin didelės”.

Ar krepšininkai noriai dalyvauja rinktinės rėmėjų reklamos akcijose? M.Balčiūnas džiaugėsi, kad žaidėjai yra sąmoningi ir supranta, kad tik dėl jų geranoriškumo LKF gali išlaikyti jaunimo ir moterų rinktines, kurios rėmėjams mažiau patrauklios. “Turime nusilenkti ir nukelti kepurę prieš krepšininkus. Norint su jais susitarti, nekyla didelių sunkumų, bet reikia viską logiškai paaiškinti ir sudėlioti taip, kad krepšininkai nebūtų tampomi – kai kurių reklamos akcijų filmavimas kartais trunka iki penkių šešių valandų”, – prasitarė M.Balčiūnas.

Ilgamečiai rinktinės partneriai kartu su komanda džiaugiasi pergalėmis, kartu liūdi ir po nesėkmių. Vis dėlto po praėjusiais metais nesėkmingai susiklosčiusių Europos pirmenybių nacionalinės komandos rėmėjų gretos nesumažėjo. Bendradarbiavimu su LKF ypač džiaugėsi visi be išimties “Veido” kalbinti vyrų rinktinės rėmėjai. Tarp jų ir vienas seniausių LKF partnerių – “DnB Nord” bankas, nacionalinę komandą remiantis dar nuo auksinių 2003-iųjų.
“Džiaugiamės, kad su rinktine galėjome būti ir 2003-aisiais, kai ji iškovojo Europos čempionės karūną, ir praėjusiais metais, kurie nebuvo patys lengviausi tiek krepšininkams, tiek šalies ekonomikai. Tai buvo puikus mūsų partnerystės patikimumo išbandymas”, – sakė “DnB Nord” banko atstovas spaudai Andrius Vilkancas.

Lietuvos krepšinio gerbėjai puikiai įsiminė “DnB Nord” banko reklaminę akciją, kurioje “Krepšinio indėlio” planą siūlė banko tarnautojo kėdėje įsitaisęs nacionalinės komandos įžaidėjas Mantas Kalnietis. Pasak A.Vilkanco, šį planą pasirinkę banko klientai laimėjo dvigubai – džiaugėsi rinktinės pergalėmis ir skaičiavo 2,4 proc. punkto šoktelėjusias indėlių palūkanas.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...