“Tie patys 30 tūkst. Lt, kuriuos pirkėjas galėjo skirti naujam automobiliui įsigyti per krizę, dabar yra gerokai nuvertėję automobilio atžvilgiu – modelių pasirinkimas už tokią sumą gerokai susitraukęs, nes automobiliai nuolat brangsta.
Už tokią sumą Lietuvoje esančiuose automobilių salonuose dabar galima nusipirkti vos keletą modelių, nes naujų automobilių kaina salonuose prasideda maždaug nuo 40 tūkst. Lt”, – kylančią naujų automobilių kainą kaip vieną priežasčių, kodėl naujų automobilių rinka Lietuvoje ir vėl pradėjo stagnuoti, nurodo automobiliais prekiaujančio salono “Žaibo ratas” atstovai.
“AutoTyrimų” duomenimis, 2012 m. sausį–rugpjūtį naujų automobilių Lietuvoje iš tiesų parduota 11 proc. mažiau nei atitinkamu 2011 m. laikotarpiu, o vien rugpjūtį (palyginti su 2011 m. rugpjūčiu) naujų lengvųjų automobilių rinka traukėsi 19 proc.
O kainos, priešingai, iš tiesų ūgtelėjo gana nemažai: pasak pardavėjų, kiekvienas modelis Lietuvoje pabranginamas vidutiniškai du kartus per metus ir kaskart jo kaina padidėja 1,5–2 proc. Pasak pardavėjų, tai susiję ir su nuolatiniu modelių atnaujinimu bei tobulinimu, ir su naujais, papildomai kainuojančiais ES reikalavimais.
“Beje, net jei automobiliai tokiose šalyse, kaip Vokietija, kur nustatomos jų kainos, atpigtų, Lietuvoje to nepajustume – esame per maža rinka, ir nauji automobiliai pas mus tik brangs”, – pabrėžia automobilių ekspertai.
Penki šiuo metu pigiausi automobilių modeliai
Modelis Kaina (tūkst. Lt su PVM)*
“Volkswagen Up!” 29,8
“Peugeot 107″ 30,7
“Kia Picanto” 31
“Toyota Aygo” 31,5
“Renault Twingo” 31,8
* Kaina be akcijų, perkant naują modelį Lietuvoje esančiuose salonuose.