Spaudos aktualija
Vežėjai gali nebeatgauti net ir tų vilkikų su kroviniais, kurie kelte “Lisco Gloria” nuo ugnies nenukentėjo.
Laivybos kompanijos pasamdyta teisininkų grupė mano, kad, pagal tarptautinius jūros krovinių gabenimo įstatymus, išlikę sveiki kroviniai gali atitekti “DFDS Lisco”, rašo “Lietuvos rytas”.
Aukcione pardavus nesudegusius vilkikus ir krovinį, už gautas pajamas ketinama atsiskaityti su keltą “Lisco Gloria” gelbėjusiomis Vokietijos ir Danijos tarnybomis.
Pagal Šiaurės jūros konvenciją ir Hagos-Visbio taisykles, jeigu laivas jūroje užsidegė dėl netvarkingo krovinio, jis laikomas vientisu kroviniu ir laivo savininkui atitenka likusi sveika jo dalis.
Spėjama, kad gaisras kelte kilo užsiliepsnojus gabenamam techniškai nesutvarkytam refrižeratoriui.
“DFDS Lisco” atstovas Vaidas Klumbys pabrėžė, kad gelbėjimo tarnyboms turėtų mokėti ne tik laivybos kompanija. Dalį išlaidų turėtų padengti ir išgelbėto krovinio savininkai – proporcingai pagal išgelbėto turto vertę.
“Klaipėda” rašo, jog jei bus įrodyta, kad gaisras kilo viename iš sunkvežimių, jūrų bendrovė atlyginti žalos neprivalės.
“Yra net 17 atvejų, kai laivo savininkas neprivalo mokėti jokių kompensacijų. Vienas tokių atvejų, kai avarija kyla ne dėl laivo įgulos, o dėl trečiųjų asmenų – šiuo atveju vilkikų ar jų vairuotojų – kaltės ir laivo įgula padaro viską, kad avarijos išvengtų ir neleistų jai plisti”, – “Klaipėda” cituoja jūrų teisės specialistę Reginą Derkinytę.
Ji taip pat patvirtino, kad šiuo metu keliama versija, jog gaisras kilo viename iš vilkikų.