BFL
Prezidento rinkimų kampanija Jungtinėse Valstijose – viso pasaulio įvykis. Ir ne tik dėl to, kad JAV – galingiausia pasaulyje valstybė. Pagrindinė populiarumo priežastis – rinkimų kampanija įdomi, trunka gan ilgai ir kova vyksta dėl kiekvieno balso.
Lietuvoje, kurioje prezidento rinkimų pirmasis turas vyks šį sekmadienį, – viskas atvirkščiai. Tokią nykią prezidento rinkimų kampaniją sunku ir prisiminti: keli keisti reklaminiai filmukai, nuobodūs debatai ir, daugelio įsitikinimu, – aiškus nugalėtojas.
„Veido“ užsakymu rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Prime consulting“ atlikta didžiųjų Lietuvos miestų gyventojų apklausa rodo, kad daugiau nei 32 proc. respondentų tikina rinkimų kampanijos net nepastebėję. 60 proc. apklaustųjų teigia, kad jų įsitikinimų rinkimų kampanija ir viešos kandidatų diskusijos nepakeitė. Tik 7 proc. pripažino pasirinkę kitą favoritą.
Kaip rodo kita “Veido” užsakymu atlikta apklausa, didžiausią įtaką žmonių apsisprendimui daro kandidato įdirbis. Beveik 54 proc. respondentų į klausimą, kuris kriterijus jiems svarbiausias apsisprendžiant dėl kandidato į prezidentus, atsakė, kad kandidato nuveikti darbai. Tik 20 proc. apklaustųjų teigia atsižvelgiantys į kandidato partinę priklausomybę. Tai ne itin stebina: partinė sistema Lietuvoje silpna ir, kaip rodo šiame “Veido” numeryje publikuojama rinkėjų analizė, net kai kurių partijų nariai neketina palaikyti savo partijos kandidato.
Beveik 19 proc. respondentų įvardijo svarbiausią apsisprendimo priežastį – kandidato programą. Nors daugelis rinkimų technologų tikriausiai nesutiktų, bet tik 3,2 proc. apklaustųjų kreipia didelį dėmesį į kandidato išvaizdą.
Ar prezidento rinkimų kampanija ir viešos kandidatų diskusijos paveikė jūsų apsisprendimą?
Ne, balsuosiu už kandidatą, kurį palaikiau iki tol 60,6
Rinkimų kampanijos nepastebėjau 32,4
Taip, pakeičiau savo favoritą 7,0
Kuris kriterijus svarbiausias jums apsisprendžiant dėl kandidato į prezidentus?
Kandidato nuveikti darbai 53,8
Priklausomybė partijai ar politinei srovei 20,2
Kandidato programa 18,8
Kandidato išvaizda 3,2
Artimųjų, draugų nuomonė 2,6
Atsitiktinumas 1,4
Šaltinis: „Veido“ užsakymu rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Prime consulting“ 2014 m. balandžio 7–9 d. atlikta Lietuvos didžiųjų miestų 500 gyventojų apklausa. Cituojant apklausą, nuoroda į „Veidą“ būtina.
Daugiau šia tema: