Dabar populiaru kalbėti apie Lietuvoje atsirandančius vis naujus „startuolius“ (t.y. pradedančiuosius verslininkus). Taip pat žodis „verslininkas“ simbolizuoja gerą materialinę būklę ir aukštą socialinį statusą. Tačiau lietuviams ir toliau verslumo dvasia svetima.
Tokią išvadą galima daryti iš „Veido“ užsakymu rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Prime consulting“ atliktos Lietuvos didžiųjų miestų gyventojų apklausos.
Dauguma respondentų (61,6 proc.) nelaiko savęs versliais. Į klausimą, ar laikote save versliu žmogumi, tik 22,6 proc. apklaustųjų atsakė teigiamai. 15,8 proc. neturėjo nuomonės šiuo klausimu.
Dar didesnį visuomenės nenorą būti verslininkais iliustruoja kitas klausimas. Net 83 proc. respondentų pareiškė, kad nei yra sukūrę, nei planuoja imtis nuosavo verslo. 8,4 proc. sakėsi nėra apsisprendę. Ir tik 5,4 proc. respondentų teigė, kad turi planų įkurti savo įmonę (3,2 proc. tokią jau sukūrę).
Ar laikote save versliu žmogumi? (proc.)
Ne 61,6
Taip 22,6
Nežinau / Neturiu nuomonės 15,8
Ar planuojate / esate sukūręs savo verslą? (proc.)
Ne, nesiruošiu kurti jokios savo privačios įmonės 83,0
Nesu apsisprendęs (-usi) 8,4
Taip, planuoju įkurti savo įmonę 5,4
Taip, esu savo įmonės savininkas 3,2
Šaltinis: „Veido“ užsakymu rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Prime consulting“ 2014 m. birželio 9–11 d. atlikta Lietuvos didžiųjų miestų 500 gyventojų apklausa. Cituojant apklausą, nuoroda į „Veidą“ būtina.