Transportas
Ketinimai prieš keletą metų paleisti konteinerinį traukinį “Merkurijus”, kuris kursuotų iš Kaliningrado ir Klaipėdos uostų per Vilnių į Maskvą, dar nėra numarinti – tikimasi, kad tai padėtų pritraukti naujų krovinių ir naujų konteinerinių linijų.
Pasak bendrovės “Lietuvos geležinkeliai” Logistikos centro viršininko Rimo Kudzmano, Lietuvos ir Rusijos geležinkelių atstovai sutaria, kad toks traukinys reikalingas, trečiadienį rašo dienraštis “Verslo žinios”.
Skaičiuojama, kad toks traukinys vienu metu galėtų gabenti apie 106 TEU (sąlyginius konteinerių vienetus). Konkretūs transportavimo tarifai dar nenurodomi, jie dar turės būti derinami, tačiau teigiama, kad būtų žemesni nei įprasta.
Traukinys “Merkurijus” pirmą kartą buvo paleistas prieš šešerius metus. Tuomet teigta, kad tokio traukinio tikslas – pritraukti daugiau konteineriais gabenamų krovinių į Klaipėdos ir Kaliningrado uostus, tačiau šis projektas truko neilgai, kaip tuomet svarstyta, dėl to, kad Rusija ir Baltarusija vežimo tarifui netaikė nuolaidų.
“Tokios jungties atnaujinimas turėtų pritraukti naujų krovinių ir, tikėkimės, naujų konteinerinių linijų. Aišku, viskas priklausys nuo tarifų, muitinės ir kitų patikros procedūrų įforminimo pasieniuose bei galutinėse stotyse, taip pat nuo pristatymo kainos iki galutinio vartotojo”, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas.
Šiuo metu Klaipėdos uoste rusiški kroviniai sudaro apie 11 proc. visos krovinių apyvartos.