Dabar arba nežinia kada. Italija turi vieną veržliausių ir jauniausių istorijoje premjerų – 39 metų Matteo Renzi. Bet turi ir rekordinę valstybinio sektoriaus skolą – 2,069 trln. eurų. Turi BVP su chronišku minuso ženklu.
„Yra gera naujiena“, – maloniai šypsosi nedidelio „Conad“ tinklo prekybos centro direktorius. Atsainiai klausiu: „Dar viena vasaros nuolaidų kampanija?“ – „Ne. Šįkart – nauja klientų premijavimo sistema. Vietoj dovanų – čekiai. Už juos galėsite įsigyti maisto“, – jau be šypsenos, visai rimtai aiškina vadovas.
Iki šiol birželis Italijos prekybos centruose būdavo tarsi vidurvasario Kalėdos: ištisus metus kaupę premijinius taškus, pirkėjai iš spalvingo katalogo rinkdavosi specialias dovanas. Dovanos viliojančios: kalnų dviratis – sportuojantiems, „Lego“ kaladėlės – mažiesiems, elegantiškas dekanteris – vyno žinovams, kruizas po Viduržemio jūrą – keliaujantiems. Viso šito nebebus. Nebereikia. Jokių spalvingų katalogų, jokių kruizų, plaukų džiovintuvų, firminių skėčių. „Conad“ nusprendė, kad geriausia dovana – pakuotė spagečių, butelis alyvuogių aliejaus arba gabalas parmezano. Ir ne po metų, o dabar.
Šnektelėjau su savojo kvartalo „Conad“ prekybos centro direktoriumi. „Šią vasarą Romoje geriausias būdas pritraukti pirkėjus – dovanoti pirmojo būtinumo maisto prekių. Nuolaidos? Neveiksmingos. Netgi tos, kurios kažkada sukeldavo ažiotažą, tarkime, imi tris, moki už du“, – atvirai pasakoja direktorius.
Visi šie ir daugybė kitų rinkodaros „antibiotikų“ Italijoje paprasčiausiai nebeveikia. Išrasti naujus? Beprasmiška, nes nemaža dalis prekybos tinklų pirkėjų grįžta atgal, į praeitį. Į mažų miestelių turgelius, į sūrines, vynines, alyvuogių aliejaus spaudyklas – tiesiai pas gamintojus.
Ne tik visą šį tekstą, bet ir visus kitus šios savaitės “Veido” straipsnius galėsite perskaityti išsiuntę žinutę numeriu 1390 ir įrašę “veidas 272014″ bei įvedę gautą kodą.
Žinutės kaina 4 Lt. Plačiau http://www.veidas.lt/veidas-nr-27-2014-m