2011 Vasario 11

Audrius Bačiulis

Nukarūnuotas verslo karalius

veidas.lt

Tokio smūgio Lietuvos pramonininkas Nr. 1, daugelį metų įtakingiausių ir turtingiausių Lietuvos žmonių sąrašo viršūnėje esantis Bronislovas Lubys nebuvo patyręs jau du dešimtmečius.

Prokuratūra ir STT iš karto tris “brazauskinius” Ūkio ministerijos vadovus apkaltino B.Lubio verslo imperijai priklausančio koncerno “Achema” protegavimu. Tarp kaltinamųjų – buvęs ilgametis Ūkio ministerijos sekretorius Anicetas Ignotas, kadaise laikytas dešiniąja Algirdo Brazausko ranka ir svarbiausiu žmogumi Lietuvos energetikos srityje. Taip pat – dabartinis ministerijos kancleris Gediminas Miškinis ir buvusi Teisės ir viešųjų pirkimų departamento vadovė Neringa Pažūsienė. Prokurorai ir STT agentai nustatė, jog šie asmenys, piktnaudžiaudami tarnybine padėtimi, taip suorganizavo suskystintų dujų terminalo steigimo konkursą, kad jį kone savaime laimėjo “Achema”.

Tiesą sakant, kai tik prasidėjo kalbos apie suskystintų dujų terminalo statybą Klaipėdoje, abejojančiųjų, kad jį statys kažkuri iš B.Lubiui priklausančių bendrovių, nebuvo. Jam tiesiog “priklausė”. Tai buvo taip akivaizdu, kad niekas net nesistebėjo konkurso rezultatais. Labiau nustebino tai, kad netrukus STT pradėjo kažkokius šokius aplink tą konkursą, o B.Lubys staiga pareiškė atsisakąs jame pusės savo akcijų dalies. Tuomet tai buvo suprasta taip, kad “dujotekaninės” Gedimino Kirkilo Vyriausybės šeimininkai tiesiog privertė B.Lubį apmažinti savo apetitą. Kadangi netrukus atėjusi Andriaus Kubiliaus Vyriausybė “lubinį-kirkilinį-dujotekaninį” terminalo projektą tiesiog likvidavo, konkursą ir jo laimėjimo būdą visi užmiršo.

Veikiau taip atrodė, kad visi užmiršo. Tie, kuriems reikia, visus šiuos dvejus metus puikiai atminė, kad paskui įtakingiausią Lietuvos verslininką prokuratūroje velkasi šiokia tokia bylelė. Kai tik B.Lubys ėmė iš tiesų ir rimtai trukdyti Vyriausybei atskirti dujų tiekimą nuo skirstomųjų tinklų ir pastatyti suskystintų dujų terminalą, kuris būtų nesusijęs su “Gazpromu”, ta byla tarsi savaime iššoko iš prokurorų stalčiaus.

Žinia, Vyriausybėje visi neigia, esą tai politikai paliepę prokurorams priminti B.Lubiui ir jo draugams iš valdžios aparato senas nuodėmes. Linksmai šnekama, kad, matyt, prokurorai patys, suskaičiavę pastarojo mėnesio Vyriausybės sprigtus per B.Lubio autoritetą, “įvertino politinį momentą”. Gali būti ir taip. Ne paslaptis, kad nemaža dalis teisėsaugos, susidūrusi su įtakingų šalies žmonių nuodėmėmis, pradeda itin įdėmiai stebėti iš S.Daukanto aikštės ir Gedimino prospekto sklindančius signalus. Bet B.Lubiui nuo to tik blogiau.

Jeigu prokurorai iš tiesų be Vyriausybės patarimo nutarė viešai iškaršti kailį kadaise svarbią paslaugą nekarūnuotam šalies verslo karaliui padariusiems valstybės tarnautojams, tai reiškia, kad B.Lubio viešpatavimas baigiasi. Nuo šiol net menkiausias valdininkėlis nebedrįs jam neoficialiai pasitarnauti, nes mato, kas ištiko netgi kadaise “amžinu” vadintą A.Ignotą. Pastarojo meto iš Vyriausybės paleistą signalą visi suprato kaip viešą B.Lubio nukarūnavimą. Lietuvos verslo galingųjų laukia kova dėl karūnos.

Daugiau šia tema:
Kiti straipsniai, kuriuos parašė Audrius Bačiulis:
Skelbimas

Komentarai (4)

  1. Python Python rašo:

    ne tik jo, bet ir daugumos panašių veikėjų po AMB mirties ;) ir nieko čia nuostabaus. dabar yra tas momentas kai Lietuva keisis, atsiras naujos kartos veikėjų, velnias žino tik kokie jie

  2. ignio ignio rašo:

    well, journalist,we change, so do our tastes and habits.

  3. Kobra Kobra rašo:

    Lubio sėkmė turi priežastį, apie kurią niekas neturi teisės žinoti, svarstyti arba spėlioti. Tos slaptos paslapties žinojimas suardytų oligarcinės valstybės ekonomiką.
    Jei oligarchų paslaingos galios sumažėtų, tai iš ko jie tada gyventų?

  4. zazas zazas rašo:

    usu lietuviu vienadieniai verslininkai dirba viska atvirksciai. Jie nesitenkino pastoviu ir tolygiu firmos pletimusi, jiems masina turejo duoti 30-50 proc. pelno minimum. Kitaip sakant ne ilgiau kaip per du metus jie norejo ,kad nauja masina visiskai atsipirktu ir toliau nestu vien pelna. Todel buvo keiciamos ekspedicijos viena po kitos (kuri tik moka nors truputeli daugiau tai dienai) , daug kur uzsirekomendavo kaip nelabai patikimi vezejai is rytu saliu ir todel teko rankioti visokius atsitiktinius uzsakymus is internetiniu portalu. Vakarieciai jau atsisako toki krovini vezti,nes mato ,kad neuztenka laiko…tuomet ji stveria musiskiai. Musiskiu pozicija paprasta: cia truputi pajuodinsim ,ten pramonineje zonoje pavazinesime uzsideje magnetus ,jei niekas nepagaus ,tai gal ir suspesime ivykdyti uzsakyma. Jei kas-puse baudos nurasysime ant vairuotojo:-))) O paskui jau tik ziuri uz ka mazesnes baudos ir mazesne tikimybe papulti kontrolei. Galima sutrumpinti savaitini atstoju,gal kai tikrins nepasiziures pora savaiciu atgal, gal dar ka nors ir pan.
    Bet pati esme yra tame,kad ”juodas” vaziavimas atsiranda tik del vadybininku ir sefu nesigaudymo ,nekompetencijos ir nemokejimo skaiciuoti. Galu gale jiems ir sunku orientuotis,nes jie patys nera buve daznai uzsienyje,todel is ju galima isgirsti tokiu perliuku: padaryk atstoju prie issikrovimo Londono centre (kur nera kur stoveti) , ivaziuok i koki Hamburga ar Paryziu,nes tu juk turi dar 30 minuciu laiko ( jie neisivaizduoja miestu dydzio ir transporto kamsciu), padaryk savaitini atstoju anglijos nacionalinio kelio nemokamose ”kisenese” ( kur nera nei wc, nei duso), padaryk savaitini kokioj pramoninej zonoj,kur velgi tos pacios problemos (nera wc ,duso,vandens) ir panasiu perliuku. Visos bedos ir problemos transporte didziaja dalimi susidaro tik del vadybininku neismanymo. Del vairuotoju kaltes (gerimo ir pan.) manyciau,kad ne daugiau kaip 10 proc. nesusipratimu is viso skaiciaus butu kiska tonka..


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...