Įvairiose prekių grupėse vykstanti stambių kompanijų kova tampa atskaitos tašku naujiems rinkodaros metodams ir vartotojų poreikių formavimui.
Kai televizija CNN sudarinėjo didžiausių verslo konkurentų penkiasdešimtuką, mažiausiai klausimų kilo dėl pirmos vietos. Ir ekspertai, ir žiūrovai vieningai sutarė, kad kone identiškus gaiviuosius gėrimus siūlančių kompanijų “Coca-Cola” ir “Pepsi” varžymąsi galima laikyti reikšmingiausia kova kapitalistiniame pasaulyje.
Pastebima, kad šios bendrovės savo pergalėmis ir nesėkmėmis skaldė restoranus, prezidentus ir tautas. Kova vyko parduotuvėse, teismuose bei kosmose, į ją vienaip ar kitaip tiesiogiai įsitraukė tokios asmenybės, kaip Michaelas Jacksonas, Billas Gatesas, Cindy Crawford ir… net Kalėdų Senelis. Nėra jokių abejonių, kad tokiu būdu formuota ne tik specifinio rinkos segmento ateitis, bet ir rinkodaros bei konkurencijos taisyklės.
Todėl “Veidas” nusprendė pažvelgti į šią ir panašias didžiųjų korporacijų kovas dėl vartotojų prielankumo bei jų palikimą šiandieniniam pasauliui.
“Pepsi” paradoksas
“Coca-Colos” istorija prasideda dar 1886 m., kai Jungtinėse Valstijose, Atlantoje, kariškis Johnas Pembertonas sukūrė šio gėrimo receptą. Pilietiniame kare sužeistas amerikietis buvo priklausomas nuo morfino, todėl ieškojo jam alternatyvos. Ir įtikėjo, kad jo sumaišytas gazuotas gėrimas padės spręsti ne tik šią problemą, bet ir gydys nuo virškinimo sutrikimų, galvos skausmų bei impotencijos.
“Pepsi-Cola” gyvavimą pradėjo septyneriais metais vėliau: farmacininkas Calebas Bradhamas, priešingai nei jo kolega, tikėjosi mažesnio gydomojo poveikio, tačiau neabejojo, kad gėrimas gerins virškinimą bei suteiks papildomos energijos.
Tiesa, “Pepsi” įsibėgėjo tik po kurio laiko, prieš tai spėjusi dukart bankrutuoti bei pakeisti savininkus. “Pepsi-Colos” augimas prasidėjo ekonominio sunkmečio metais praėjusio amžiaus ketvirtajame dešimtmetyje, kai buvo įgytas praktinis pranašumas prieš “Coca-Colą”: “Pepsi” ėmė siūlyti beveik dvigubai didesnius, maždaug 350 ml buteliukus, kurie, be kita ko, buvo pigesni nei konkurentų ir tekainavo penkis centus.
Ne tik visą šį tekstą, bet ir visus kitus šios savaitės "Veido" straipsnius galėsite perskaityti išsiuntę žinutę numeriu 1390 ir įrašę "veidas 222014" bei įvedę gautą kodą. Žinutės kaina 4 Lt. Plačiau http://www.veidas.lt/veidas-nr-22-2014-m