2005–2010 m. interneto vartotojų dalis Lietuvoje išaugo nuo 34,3 iki 60,5 proc., laikraščių ir žurnalų skaitomumas sumažėjo apie 4 proc., populiariausių interneto tinklalapių auditorija padvigubėjo ir viršijo milijoną lankytojų per mėnesį, beveik dešimtadaliu sumažėjo didžiausių Lietuvos televizijų žiūrimumas, tačiau apie 5 proc. išaugo radijo klausomumas.
Tokios išvados skelbiamos naujausioje ataskaitoje „Mapping Digital Media: Lithuania“ (liet. „Sudarant skaitmeninės žiniasklaidos žemėlapį: Lietuva“).
Kaip teigiami žiniasklaidos kaitos aspektai aptariamame tyrime įvardijami išaugęs informacijos prieinamumas ir nuomonių pliuralizmas, suaktyvėjęs dialogas tarp žiniasklaidos priemonių ir skaitytojų, socialinės žiniasklaidos (tinklaraščių, socialinių tinklų) įsiliejimas į bendrą žiniasklaidos lauką. Neigiami – dėl interneto naujienų specifikos sumažėjusi žiniasklaidos turinio kokybė, įžeidžiančios, smurtą skatinančios informacijos sklaida interneto komentaruose, komentatorių anonimiškumas, su technologijų kaita nesuspėjanti žiniasklaidos priežiūros sistema, susiformavęs visuomenės požiūris, kad internetinė žiniasklaida yra nemokama.
Tyrimą atliko BNS redaktorius Artūras Račas, internetinės komunikacijos specialistas Džiugas Paršonis ir ryšių su visuomene konsultantas Liutauras Ulevičius. Projektas „Mapping Digital Media“ vykdomas 60-yje šalių, jį organizuoja G.Soroso įsteigtas Atviros visuomenės institutas. Tiek Lietuvos, tiek kitų valstybių žiniasklaidos tyrimų ataskaitos viešai prieinamos tinklalapyje Soros.org.