„Kiti į darbą eina kaip į darbą ar kaip į lažą, o aš į darbą einu kaip į šventę, – džiugiai taria Paulius Insoda, darbe praleidžiantis 10–12 ar daugiau valandų ir neretai jam skiriantis bent dalį savaitgalio. – Man tiesiog įdomu tai, ką darau, ir norisi žinoti viską, ko reikia, nuo A iki Ž.”
„Iš tiesų tai žmogus enciklopedija”, – juokiasi ilgametis NFQ grupės klientas, internetinės parduotuvės „Imk.lt” vadovas Jurgis Gylys ir paaiškina, kad P.Insoda pasižymi plačiu savo veiklos srities išmanymu, tad į jį galima kreiptis dėl gana skirtingų klausimų ir tikėtis išsamių bei tikslių atsakymų.
Būtent platų akiratį J.Gylys nurodo kaip vieną savybių, padedančių P.Insodai išsiskirti iš didelės dalies kitų IT srities įmonių vadovų, kurie dažnai būna linkę gilintis į gana siaurą sritį ir dėl to ne visada sugeba pamatyti bendrą paveikslą.
O elektroninės prekybos konsultantas Vytautas Vorobjovas priduria, kad kai kalbama apie plataus masto techninius internetinio verslo projektus, Lietuvoje iš tiesų yra mažai žmonių, turimomis žiniomis galinčių varžytis su P.Insoda. Nieko nuostabaus, nes, kaip tvirtina asociacijos „Infobalt” vykdomasis direktorius Edmundas Žvirblis, jį galima laikyti vienu iš elektroninės komercijos krikštatėvių Lietuvoje, svariai prisidėjusių prie šimtų elektroninių parduotuvių atsiradimo bei elektroninės komercijos verslo ugdymo.
„Tikriausiai nebe priežasties iš paprasto darbuotojo jis sugebėjo pakilti iki generalinio direktoriaus”, – pabrėžia V.Vorobjovas.
Iš tikrųjų P.Insoda nuėjo ilgą kelią, kol galiausiai įsitvirtino generalinio direktoriaus kėdėje. Maždaug prieš dešimtmetį pradėjęs dirbti paprastu programuotoju ir sistemų administratoriumi, netrukus jis tapo projektų vadovu, tada – projektų padalinio vadovu, o galiausiai pasiekė patį viršų. Kaip jam taip pavyko? Ogi labai paprastai – jam tiesiog patinka tai, ką daro.
Kad P.Insoda visada buvo atsidavęs darbui, patvirtina ir J.Gylys: „Anksčiau, kol Paulius dar nebuvo generalinis direktorius, dažnai juokaudavau, kad jei tuometinis vadovas net ir kokiems metams būtų įstrigęs negyvenamoje saloje, įmonei tai nebūtų turėję didelės neigiamos įtakos, tačiau jei tik kur nors bent trumpam pradingdavo Paulius, iškart tapdavo sunkiau dirbti. Sakyčiau, kad kur kas anksčiau, nei tapo vadovu, jis savo rankose jau laikė įmonės vairą.”
Grupės augimo tempai stebina
Taigi toks vadovas vadovauja vienai sparčiausiai regione augančių IT paslaugų įmonių grupių. Investicinės bankininkystės bendrovės „Prime Investment” reitingas parodė, kad tarp didžiausių Baltijos šalių IT paslaugų įmonių NFQ grupės augimas buvo pats sparčiausias. Ji taip pat pateko į „Deloitte Technology Fast 50 CE” reitingą – tarp penkiasdešimties sparčiausiai augančių Vidurio ir Rytų Europos technologijų bendrovių.
Nors šiuo metu įmonių grupėje dirba 178 darbuotojai, tikimasi, kad per 2014–2015 m. jų skaičius persivers per 300. Pats P.Insoda įsitikinęs, kad NFQ grupės plėtra tuo nesibaigs, ir pašmaikštauja, esą po keleto metų čia galbūt dirbs ir tūkstantis darbuotojų.
Tuo nereikėtų labai stebėtis žinant, kad didžiąją dalį gaunamo pelno NFQ grupė investuoja į plėtrą ir inovacijas. Nesunku pastebėti, kad tai itin dinamiška kompanija: vos prieš porą mėnesių Lietuvoje įsteigusi naują (trečią) grupės bendrovę „NFQ eXtremes”, ji jau audžia planus įsteigti ir ketvirtą, tik šįkart Vokietijoje. Pirmoji yra orientuota į ypač didelių elektroninių verslų programinės įrangos kūrimą ir praktiškai dirba su užsienio klientais. Pasak P.Insodos, „NFQ eXtremes” sprendžiami tokie uždaviniai, kurie Lietuvos rinkai dėl jos dydžio retai kada būtų aktualūs.
„Pavyzdžiui, naujausias klientas turi apie 20 mln. prekių ir kiekvieną dieną į jo elektroninę parduotuvę ateina po kelis šimtus tūkstančių vartotojų. Taigi joje sprendžiami visai kitokio masto technologiniai iššūkiai”, – paaiškina NFQ grupės vadovas ir priduria, kad Vokietijoje įsteigta įmonė bus labiau orientuota į projektų konsultavimą.
„NFQ grupė jau senokai išaugo lietuviškas kelnes ir vidaus rinka jai pasidarė per maža, tad kompanija vis labiau orientuojasi į kuo spartesnį įsitvirtinimą tarptautiniuose vandenyse”, – pastebi V.Vorobjovas.
„Bent jau Baltijos šalyse jau dabar esame stipriausia įmonė, dirbanti su elektroninių verslų kūrimu, ir jau šiuo metu turime net pasauliniu lygmeniu garsių klientų”, – paaiškina P.Insoda.
Iš pastarųjų galima paminėti KAYAK, dirbančią su lėktuvų skrydžių paieška, elektroninės komercijos platformą „OXID eSales”, taip pat įvairius Vakarų klientus, investuotojančius į stambius startuolių verslus.