Tendencijos
Skirtingais tyrimais nustatyta, kad sunkmečiu renkantis prekę svarbiausias kriterijus pirkėjui yra kaina, antroje vietoje – sudėtis (maisto produktų), trečioje – kilmės šalis (lietuviški produktai lietuviams labiau imponuoja).
“Pastebime, kad daugumai pirkėjų prekių ir produktų kaina labai svarbi, tačiau jie neperka pačių pigiausių ir nekokybiškiausių. Paprastai laukia, kol bus atpiginti jų mėgstami kokybiški produktai. Kitaip tariant, jie nori gauti geriausią vertę už mažiausią kainą”, – teigia parduotuvių tinklo “Iki” atstovas ryšiams su visuomene Valdas Lopeta.
Todėl nieko keista, kad kitame prekybos tinkle – “Rimi”, atsižvelgiant į pasikeitusius pirkėjų įpročius, kuriuos lėmė sumažėjusios pajamos, nuo balandžio vidurio pradėta mažinti tūkstančio populiariausių prekių ir maisto produktų kainas. Kaip teigia “Rimi Lietuva” generalinis direktorius Tony Holmbergas, kainos sumažėjimą kompensuoja pats prekybos tinklas.
Rinkos tyrimų kompanijos “AC Nielsen Baltic” naujausias pirkėjų įpročių tyrimas atskleidė, kad vidutinės namų ūkio išlaidos šviežiems maisto produktams – mėsai, žuviai, daržovėms šiemet sudaro 51 proc. visų vidutinių mėnesinių namų ūkio išlaidų. Tai 1 proc. daugiau nei pernai, tačiau šiemet net 5 proc. sumažėjo bendros pirkėjų išlaidos. Šviežiems produktams maždaug pusę visų išlaidų skiria tiek vidutines, tiek dideles pajamas gaunantys pirkėjai, o mažiausias pajamas gaunantys pirkėjai tokiems produktams pinigų išleidžia netgi šiek tiek daugiau nei pirmieji. Tiesa, jų bendrosios išlaidos yra beveik du kartus mažesnės nei pirkėjų su vidutinėmis pajamomis.
Lankomiausia prekybos vieta liko didieji prekybos tinklai – juose pirkėjai apsilanko kas antrą dieną. Beveik du kartus padaugėjo pirkėjų mažų kainų parduotuvėse, o apsilankančiųjų tradicinėse parduotuvėse smarkiai sumažėjo.