Pramonė
Joks kitas verslas Lietuvoje nesmunka tokiais tempais, kokiais žemyn ir toliau ritasi išperkamosios nuomos rinka. “AutoTyrimų” duomenimis, sausio–gegužės mėnesiais išperkamąja nuoma parduota 41 proc. mažiau automobilių nei per atitinkamą 2009-ųjų laikotarpį, nors jau pernai šis smukimas siekė apie 70–80 proc.
Išsimokėtinai gerokai mažiau perkama ir buitinės technikos. Štai “Topo centro” generalinis direktorius Erlandas Jakubonis teigia, jog išsimokėtinai šiuo metu parduodama vos 10 proc. prekių, nors anksčiau pardavimas buvo keleriopai didesnis.
Taip yra todėl, kad pirkti išsimokėtinai praktiškai tapo nebeįmanoma. Nors bankai teigia nepadidinę nei palūkanų, nei įkainių, tačiau atitikti jų keliamus reikalavimus įstengia mažuma klientų.
“Fakto Autocentro” pardavimo direktorius Kazimieras Maneikis aiškina, kad jau seniai pamiršti laikai, kai išperkamąja nuoma perkant naują automobilį pradinė įmoka siekė tik 10 proc.
Dabar pirkėjas dažniausiai privalo sumokėti 30 proc. visos sumos, bet ir tuo viskas nesibaigia. “Klientai yra žiauriai tikrinami, ir net iš pasiruošusių mokėti didžiulį pradinį įnašą retas kuris vėliau įveikia banko reikalavimų kartelę. Mes siekiame turėti kuo daugiau klientų, parduoti kuo daugiau automobilių. O lizingo bendrovės ir bankai jų, atrodo, nori turėti kuo mažiau”, – paradoksą įžvelgia K.Maneikis.