Tendencija
Didieji šalies prekybos tinklai vasarą ilgina pajūryje ir kurortiniuose miestuose esančių parduotuvių darbo laiką ir į darbą priima šimtus sezoninių darbuotojų. Pavyzdžiui, “Maxima” tinklas vasarai priėmė net 300 žmonių, panašiai tiek papildomai pasamdė ir “Iki” tinklas. Šie darbuotojai (kurių didelė dalis yra jaunuoliai) dirba poilsiautojų traukos centruose, kuriuose stipriai padidėjo maisto ir plataus vartojimo prekių paklausa.
Palangos, Nidos, Kretingos, Molėtų, Ignalinos, Druskininkų ir Trakų “Maximos” tinklui priklausančių parduotuvių apyvarta birželį, palyginti su geguže, padidėjo 28,5 proc. O štai Šventojoje esančios “Cento” parduotuvės, kaip ir Melnragėje esančio “Ikiuko”, apyvarta per birželį padvigubėjo, o palyginti su pirmaisiais metų mėnesiais, padidėjo netgi keturis kartus. Prognozuojama, jog dar labiau kurortų parduotuvių apyvarta išaugs liepos ir rugpjūčio mėnesiais.
Beje, vasarą po keliasdešimt procentų ar net kartais padidėja ne tik kurortuose esančių didžiųjų prekybos tinklų parduotuvių, bet ir mažų kaimų krautuvėlių apyvarta, ypač turistų pamėgtuose rajonuose (Ignalinos, Utenos, Molėtų, Anykščių ir kt.).
Byrstono kurortinis miestelis turi 1 prekybos centra kuris vadinasi ‘CENTO’