2010 Gegužės 31

Vartojimas

Prekybos ir pramogų centrai jau įžvelgia stabilizacijos ženklų

veidas.lt

"Veido" archyvas

Pernai susitaikę su 30–40 proc. smukusia apyvarta, šiemet prekybos ir pramogų centrai jau įžvelgia teigiamų tendencijų ir kalba apie šiokią tokią stabilizaciją. Tuo tarpu gyventojai taupymo dar neketina atsisakyti – šiemet išlaidos maistui ir kasdieniniams produktams sumažėjo dar 5 proc., iki 984 Lt per mėnesį.

“2009-ieji – tai metai, kai visi susitikimai ir skambučiai buvo liūdni, o temos sukosi apie tai, kaip krinta apyvarta, uždaromos parduotuvės, nesiseka prekiauti. Šiemet padėtis pasikeitusi, namo grįžtu linksmesnis, nes susitikimuose kalbame ne tiek apie uždaromas, kiek apie atidaromas parduotuves, gerėjančią prekybą”, – teigiamai pirmus keturis su puse mėnesio apibūdina prekybos centro “Europa” direktorius ir nekilnojamojo turto agentūros “BPT Asset Management” prekybinės paskirties investicijų segmento vadovas Darius Urbonas.

Linksmesnių gaidų į pokalbį D.Urbonas drįsta pridėti įžvelgdamas teigiamų tendencijų: sausį–vasarį, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, prekybos centro apyvarta krito apie 15 proc., tačiau kovas, balandis ir gegužė “Europai” atnešė jau gerų žinių – maždaug 15 proc. augimą. Priminsime, kad 2009 m., palyginti su 2008 m., “Europos” apyvarta krito trečdaliu ir nė vieną mėnesį nedidėjo.

Pasitaisiusią padėtį D.Urbonas sieja su lengvėjančiomis prekių draudimo galimybėmis, linksmesne vartotojų nuotaika. “Pirkėjų elgesys keičiasi – mažėja desperatiškos baimės, nepasitikėjimo, noro perdėtai taupyti”, – mano D.Urbonas. Pastaruosius beveik tris mėnesius pirkėjai jau žvalgosi ne tik į pirmo būtinumo prekes, bet ir darbinėje veikloje reikalingus daiktus – ypač į kostiumus, avalynę.

Beje, “BPT Asset Management” valdo dar du prekybos centrus – “Molą” Kaune ir “Big” Klaipėdoje. D.Urbono teigimu, “Molo” apyvarta pernai krito netgi mažiau nei “Europos”, o pastaruosius du mėnesius fiksuotas 6–7 proc. augimas. Prasčiausiai sekėsi Klaipėdos “Bigui”, kurio apyvarta per pirmus keturis mėnesius, palyginti su pernai, krito 6–7 proc.

Vis dėlto dauguma prekybos centrų pasigirti didėjančia apyvarta dar negali. Statistikos departamento duomenimis, mažmeninė prekyba, išskyrus transporto priemonių prekybą, smuko 14 proc. Nepaisant to, prekybos centrų vadovai jau atsikvėpė lengviau, nes pernai 30–40 proc. siekęs apyvartos menkėjimas aprimo. Šiemet fiksuojamas mažesnis pajamų kritimas, o visi vadovai sutartinai kalba apie stabilizacijos ženklus.

Vilniaus, Klaipėdos bei Šiaulių “Akropolius” valdančios bendrovės “Akropolis LT” nuomos skyriaus vadovė Renata Jakubčionienė užsiminė, kad visų trijų prekybos centrų apyvartos kritimas atitinka mažmeninės prekybos pajamų mažėjimo vidurkį. Panašiai, apie 12 proc., šiemet sumenko ir “Megos” apyvarta Kaune, tačiau tai beveik dvigubai mažesnis kritimas negu per 2009 m.

Prasčiausiai sekasi mažesniems prekybos centrams. Vilniuje esančio prekybos centro “Mandarinas” direktorius Marius Urbanavičius informavo, kad šiemet centro apyvarta, palyginti su pernai, krito apie 27 proc. (neįskaitant maisto parduotuvės, kuri užima pusę ploto, apyvartos), o Panevėžio prekybos centro “Babilonas” direktorius ir rinkodaros vadovas Audrius Žukas tvirtino, kad šiemet pajamos susitraukė 22 proc.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...