“Rail Baltica” projekto nauda Kauno miestui ir regionui pristatyta Suomijos sostinėje vykusioje įžanginėje tarptautinio projekto “Rail Baltica Growth Corridor” konferencijoje. Diskusijoje “Rail Baltica” tranzito koridorius, plėtros koridorius” kartu su įvairių šalių miestų merais, mokslininkais bei ministerijų atstovais dalyvavęs Kauno miesto meras Rimantas Mikaitis taip pat aptarė šio projekto įgyvendinimo problemas.
Konferenciją pradėjo Helsinkio miesto meras Jusis Pajunenas (Jussi Pajunen), įžanginį žodį tarė Europos Komisijos viceprezidentas Symas Kalasas (Siim Kallas).
Joje bendrai diskutuota apie Baltijos jūros regiono transportą bei “Rail Baltica” struktūrą. Šią konferencijos dalį pabaigė Europos Komisijos atstovas Suomijoje Eika Kosonenas (Eikka Kosonen).
ELTA primena, kad dar pernai Kauno miesto savivaldybės taryba nusprendė, jog miestas dalyvaus Europos Komisijos iš dalies finansuojamame “Interreg IVB” projekte “Rail Baltica Growth Corridor”(RBGC). Projekto tikslas – Baltijos jūros rytinės dalies miestų ir apskričių konkurencingumo ir pasiekiamumo gerinimas. “Interreg IVB” Baltijos jūros regiono 2007-2013 m. programa yra viena iš ES Sanglaudos fondų finansinių priemonių. Ji skirta finansuoti projektus, kurie remia tarpvalstybinį bendradarbiavimą.
Iš šios programos projektui RGBC, kuris bus įgyvendinamas 2011-2013 metais, patvirtintas 3,6 mln. eurų finansavimas. Vedantysis partneris – Helsinkio miesto savivaldybė, koordinatorius – Aalto Universiteto Ekonomikos mokyklos Besikeičiančių rinkų centras. Įgyvendinant projektą, dalyvaus 21 partneris iš Suomijos, Estijos, Latvijos ir Lietuvos, Lenkijos ir Vokietijos.
Iš ES Baltijos jūros regiono programos bus grąžinta 85 procentų projekto RBGC įgyvendinimo metu patirtų išlaidų. Kauno miesto savivaldybės dalies biudžetas būtų 429 tūkst. Lt, iš jų ES finansuojama dalis – 364 tūkst. Lt, tad savivaldybės dalis siektų 65 tūkst. Lt.
Projekto vykdymas Kaunui gali kainuoti iki 200 tūkst. Lt, kadangi “Interreg IVB” programos projektuose taikomas tik patirtų išlaidų gražinimo būdas.
Projekto vykdymo metu bus įgyvendinti 2 pilotiniai projektai. Pirmojo tikslas yra pagerinti Baltijos jūros regiono pasiekiamumą parengiant integruotą “Rail Baltica” informacinį kelionių tinklo planavimo instrumentą, kuris suteiks galimybę planuoti keliones nuo vieno regiono taško iki kito. Greta to, įvertinant multimodalines tarptautinių ir vietos geležinkelio, keleivinio, jūros keltų, oro transportų galimybes.
Projekto įgyvendinimo metu kiekvienas partneris spręs savo šaliai aktualias problemas, susijusias su “Rail Baltica” plėtra (plėtros planų, galimybių studijų, detaliųjų planų rengimas, paslaugų teikimas ir pan.).
Anot Kauno miesto savivaldybės tarybos sekretoriato vyriausiojo specialisto Manto Lapinsko, savivaldybė, dalyvaudama projekte RBGC, sieks formuoti ir įtvirtinti Kauno, kaip naujo industrinio logistikos centro, kurio tikslas – tapti tarptautinio logistikos tinklo dalimi, vaidmenį Baltijos jūros regione. Kartu ji parengs Kauno pietrytinio apvažiavimo planavimo dokumentų sudedamąsias dalis, atliks “Rail Baltica” geležinkelio vėžės poveikio Kauno miesto ekonominiam ir socialiniam vystymuisi tyrimą, keleivių ir transporto srautų tyrimus, pasinaudojusi ES finansine parama.