Miesto įvaizdis yra daugiamatis paveikslas, susidedantis iš daug skirtingų detalių, tačiau neatsiejamas nuo kasdien čia gyvenančių, į darbus skubančių, iš mokyklos sugrįžtančių, parke besiilsinčių žmonių. Koks objektas ar emocija atsiranda sąmonėje pagalvojus apie miestą – tai ir įtakoja apsisprendimą likti jame gyventi, dirbti, atostogauti ar dažniau aplankyti.
Kaip aiškina, viešbučio „Europa Royale Marijampole“ direktorė Agnė Tamkvaitytė, Europos Sąjungos struktūrinių fondų pagalba Marijampolės miestas gražėja labai sparčiai, tačiau vis dar neturi aiškaus veido. „Šiandien nėra tikslinga vykdyti atskirtų objektų marketingą. Suformuoti miesto veidui reikalingas vietos marketingas – miesto įvaizdžio formavimas atradus jį reprezentuojančius simbolius ir nuolatinis jų viešinimas“, – sako keturių žvaigždučių viešbučio direktorė.
„Pirmiausia turi būti skėtis – pagrindinė žinutė, mintis, emocija apie miestą, kuri turi traukti, o po tik po skėčiu randama visa infrastuktūra – viešbučiai, restoranai, skulptūros, parkai, maršrutai, įžymės“, – vertina ji.
Atliekamuose tyrimuose Marijampolė dažniausiai siejama ne su konkrečiais regione esančiais objektais, bet su čia gyvenančių žmonių tarme. „Skirtingi objektai, esantys mieste, turi dirbti vieningai t.y. traukti žmones į miestą. Organizuojame forumus, kuriuose diskutuoja iškiliausi Lietuvos intelektualai, gražiname miesto erdves, remiame sporto, švietimo, kultūros renginius, didiname užimtumą jaunimui, tačiau tai turi vykti intensyviau visos savivaldybės mastu“, – mintimis dalinasi A. Tamkvaitytė.
Mieste yra unikalus sporto kompleksas Lietuvoje. „Futbolo aikštynas yra vienintelis toks Baltijos šalyse, kuris turi geriausią vidaus ir išorės treniruočių bazę futbolui, taip pat juo galėtų naudotis ir kitos sporto šakoms, todėl leidybos įmonės savininko Arūno Reinikio išsakyta Marijampolės, kaip futbolo sostinės mintis yra patraukli, kurią būtina dažniau priminti viešojoje erdvėje“, – dar vieną miesto veido idėją aptaria „Europa Royale Marijampole“ direktorė.
Sūduvos sostine vadinama Marijampolė, turtinga tuo, kad čia įsikūrusi stambi pramonė: „Arvi“, „Mantinga“, „Stevila“ „CIE LT Forge“ – šios įmonės kuria darbo vietas ir didžia dalimi prisideda prie regiono ekonomikos plėtros. „Marijampolė auga ant pramonės pamatų, čia esančios įmonės žinomos ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. Verta priminti apie mieste esančias kvalifikuotas darbo vietas ir vystomas technologijas, ir gal pavadinti pramonės miestu“, – vertina ji.
Marijampolėje vasaros laikotarpis pavadintas „Paminklų bumu“. Dar iki tol mieste pastatyti paminklai kalbai ir tautai, Vytautui Didžiajam, kunigaikščiui Vyteniui, cukriniam runkeliui, o šiais metais ARVI įmonių grupė atidengė suolelį V. Urmanavičiūtei – Urmanai, mieste pastatytas akmuo Vytautui Kernagiui, paminklinis akmuo kunigui Juozui Montvilai, kačių skulptūrėlės P.Butlerienės kiemelyje. „Kodėl Marijampolė negalėtų vadintis ir skulptūrų miestu?“, – šypteli ji.
Kaip apibendrina Agnė Tamkvaitytė, Marijampolėje jau seniai yra parodyti daugiau, nei Lietuva žino. Mieste netrūksta lankytinų objektų, o žinutės apie jas. Viena efektyviausių, nors ir sunkiausiai valdoma, komunikacijos priemonė „iš lūpų į lupas“, todėl ir patys miestiečiai gali prisidėti prie miesto populiarinimo ir teigiamos žinutės siuntimo visam pasauliui.