Audrius Savickas
Kai kuriais atvejais reklama, kurioje matome krepšininkus, balansuoja ties etikos riba.
Krepšininkai neturėtų dalyvauti menkavertę prekybą skatinančiose reklamose, bet tokių pavyzdžių yra. Be to, kai kurios reklamos efektyvumas kelia abejonių, ypač todėl, kad reklamos kampanijos yra nenuoseklios, nematyti jokių siūlomo produkto sąsajų su krepšiniu.
Bet apskritai visa ši reklama veikia – šio čempionato metu parduodama daugiau. Mūsų vartotojai yra pasigedę gerų naujienų, o krepšininkų pergalės, geros emocijos skatina pardavimą. Natūralu ir tai, kad verslas ieško sąsajų su krepšiniu. Taip prekės ženklai ieško išskirtinumo, nes jie tampa vis vienodesni ir nuobodūs. Sporto asmenybės, drama, emocijos ir yra tai, ko prekės ženklui reikia.
Rėmėjus, dalyvaujančius bendrame krepšinio čempionato reklamos triukšme, suskirstyčiau į keturias grupes.
1 grupė. Proginiai rėmėjai
Tai rėmėjai, kurie iki šiol neturėjo sąsajų su krepšiniu, bet dabar nusprendė pasinaudoti proga ir taip padidinti savo vardo žinomumą. Tai tokie prekės ženklai, kaip “Beko”, “Džiugas”, “Toyota”. Norimas efektas bus pasiektas, nes reklama pasiekia didelę auditoriją, tačiau jis bus trumpalaikis.
2 grupė. Rėmėjai “iš išskaičiavimo”
Šie rėmėjai siekia greitos apčiuopiamos grąžos: tarp jų galima paminėti prekybos tinklą “Iki”, siūlantį sirgalių atributikos, ar buitine technika ir elektronika prekiaujantį “Elektromarktą”. Čia matyti aiškus išskaičiavimas – daugiau parduoti ir daugiau uždirbti.
3 grupė. Nuoseklieji rėmėjai
Tai įmonės, kurių prekės ženklams reikalinga sąsaja su krepšiniu. Paprastai jos nuosekliai remia krepšinį ne vienus metus. Tarp tokių galima paminėti “Švyturį” – būtų keista jo nematyti tarp krepšinio rėmėjų.
4 grupė. Tylieji rėmėjai
Tai rėmėjai, kurie “netriukšmauja” – remia, bet neskelbia apie tai viešaisiais kanalais. Šioms įmonėms svarbu būti rėmėjomis dėl kitokių priežasčių, pavyzdžiui, galbūt dėl to, kad galėtų savo išskirtinius klientus pakviesti į Lietuvos rinktinės varžybas. Tarp tokių įmonių paminėčiau “Kauno grūdus” bei “TP engineering”, kurios akcininkas A.Guoga, regis, krepšinį remia vien iš filantropinių paskatų.