2011 Vasario 09

Tyrimas

Reklamos ir daugėjo, ir mažėjo

veidas.lt

Reklamos televizijoje, internete ir radijuje pernai, palyginti su 2009 metais, laikotarpiu, padaugėjo, tuo tarpu spaudoje reklamos sumažėjo, rodo žiniasklaidos auditorijos tyrimų bei reklamos monitoringo bendrovės “SIC Gallup Media” (“TNS LT”) duomenys.

TV reklamos apimtys pernai išaugo 19,9 proc. – televizijoje transliuota 22,224 mln. sekundžių reklamos, daugiau kaip 1 mln. reklaminių klipų.

Dažniausiai televizijoje reklamuotos mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelės, prekybos tinklai ir mobilieji telefonai, o daugiausiai reklamos laiko užsakė “Studio Moderna” (13,3 proc.), “Procter&Gamble” (8,9 proc.) ir “Omnitel” (6,4 proc.).

Radijo stotys pernai transliavo 4,452 mln. sekundžių reklamos, arba 10,9 proc. daugiau nei 2009 metais. Pagal reklamos laiką pirmavo “Olifėja” (7,6 proc.), “Relax Live” (6,7 proc.), ir “Tele2″ (4,3 proc.), radijo stotyse dažniausiai skambėjo prekybos tinklų, populiariosios muzikos koncertų ir loterijų reklama.

Išlaidos reklamai internete pernai padidėjo 29,9 proc. (reklamos duomenis tyrimui pradėjo teikti alfa.lt ir lrytas.lt). Reklamai internete daugiausiai išleido “Omnitel” (9,8 proc.), “Bitė” (4,6 proc.) ir “Tele2″ (4,5 proc.), labiausiai reklamuojamos buvo išankstinės mobiliojo ryšio kortelės, prekybos tinklai, mobilieji telefonai.

Laikraščiuose reklamos plotas pernai sumenko 6,8 proc., žurnaluose – 3,9 procento. Laikraščiuose buvo išspausdinta 19,22 mln., žurnaluose – 6,86 mln. kvadratinių centimetrų reklamos.

Pernai spaudoje, neįskaitant klasifikuotos reklamos ir darbo pasiūlos skelbimų, didžiausius reklamos plotus užėmė valstybės institucijų, prekybos tinklų bei savivaldybių reklamos maketai, o didžiausi reklamuotojai buvo “Maxima LT” (1,8 proc.), “Tele2″ (1,36 proc.) ir “Olifėja” (1,35 proc.).

Lauko statinės reklamos vidutinis vienos dienos plotas pernai ūgtelėjo 0,1 procento. Didžiausią lauko reklamos plotą šiemet užėmė “Švyturys-Utenos alus” (7,8 proc.), “Maxima LT” (6,4 proc.), ir “Tele2″ (5,5 proc.), daugiausia reklamuotas alus, prekybos tinklai ir mobiliojo ryšio operatoriai.

Bendrovės “Actual City Media” valdomuose lauko video ekranuose pernai buvo transliuota 5,69 mln. sekundžių reklamos – 5,4 proc. mažiau nei 2009 metais. Daugiausia transliuoti prekybos tinklų, populiariosios muzikos koncertų bei festivalių, mažmeninės prekybos reklaminiai klipai, o daugiausiai klipų transliavo Vilniaus miesto savivaldybė (3 proc.), prekybos centras “Panevėžio bičiulis”(2,8 proc.), Reklamos verslo grupė (1,8 proc.).

Reklamai ant degalinių degalų pylimosi pistoletų pernai užklijuota beveik 60 tūkst. reklaminių lipdukų, arba 1,7 proc. daugiau nei 2009-aisiais. Dažniausiai taip šiemet buvo reklamuoji degalai, degalinės bei degalinių kortelės, daugiausia reklamavosi “Lukoil” (22,7 proc.), “Statoil” (13,8 proc.) ir “If draudimas” (7,6 proc.).

Reklamos ekranų prekybos centruose ir degalinėse pernai padaugėjo 27,3 procento. Dažniausiai rodyta kino filmų, mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių, bilietų platinimo centrų reklama, didžiausi užsakovai – “Omnitel” (22,5 proc.), “Acme” (9,3 proc.) ir “Tiketa” (8,3 proc.).

Kine pernai transliuota 2,6 karto daugiau reklaminių klipų, pagrindinė to priežastis – daugiau veikiančių kino teatrų ir atidarytos 3D kino salės. Kine daugiausia rodyta “Žemaitijos pieno” (25,3 proc.), Europos Komisijos (8,4 proc.), “Deichmann” (6,8 proc.) reklamos, o dažniausiai reklamuoti ledai, batų parduotuvės ir sūris.

“TNS LT” duomenys pateikiami be reklamos apimties, kartojimo nuolaidų ar žiniasklaidos suteiktų nuolaidų reklamos agentūroms. Taip pat į duomenis neįtraukta reklama, kurią remia žiniasklaidos priemonės, pačios žiniasklaidos reklamos tarpusavio mainai.

Duomenys pateikti tik iš “TNS LT” registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...