Nors ekonomikos ekspertai ir politikai nepaliaujamai kalba apie galimą antrą krizės bangą, vartojimas pamažu didėja. “Aprangos” grupės generalinio direktoriaus Rimanto Pervenecko teigimu, nepaisant neigiamų prognozių, prekybos drabužiais sektorius ne tik atsigauna, bet ir turi dar neišnaudotų plėtros galimybių. Jo manymu, pirkėjus galima patraukti ne tik akcijomis ir nuolaidomis, bet ir naujais prekių ženklais.
PROGNOZĖS: Kokie “Aprangos” grupei buvo 2011-ieji?
R.P.: Nors krizė dar nepasitraukė, “Aprangos” grupei 2011-ieji buvo puikūs. Kai 2010 m. pabaigoje pristatėme 2011-ųjų verslo prognozes, žiniasklaida net kritikavo už perdėtą optimizmą. Tačiau rezultatai netgi viršijo lūkesčius 1 proc.: 2011 m. pasiekėme daugiau nei 420 mln. Lt, t.y. apie 12 proc. didesnę nei 2010 m., mažmeninę prekių apyvartą, metus baigėme praktiškai be paskolų. Atidarėme arba rekonstravome keturiolika parduotuvių. Baltijos šalyse sukūrėme daugiau nei šimtą naujų darbo vietų.
PROGNOZĖS: Ar tai rodo, kad Lietuvos gyventojų vartojimas grįžta į ikikrizinį lygį?
R.P.: Vartojimas po truputį atsigauna, bet iki ikikrizinio lygio dar toli. Tačiau krizės metu sumenkusi paklausa privertė ir mus ieškoti naujų būdų, kaip patraukti pirkėjus. Pavyzdžiui, daug dėmesio skyrėme parduotuvių atnaujinimui. Stebime, kaip keičiasi parduotuvės Vakarų Europoje, o kartu ir pasaulyje garsiausių prekių ženklų bei prekybos tinklų koncepciniai sprendimai, vizualinis pateikimas, parduotuvių architektūra. Visuomet siekiame Lietuvoje diegti vakarietišką prekybos kultūrą. Rekonstruotose parduotuvėse diegėme ir diegsime naujausias drabužių prekybos technologijas. Taigi iš krizės planuojame išeiti technologiškai stipresni.
Beje, nepaisant ekonominės krizės tiek Lietuvoje, tiek ES, 2011 m. susitarėme ir dėl naujų prekių ženklų įvedimo mūsų rinkose. Atidarėme pirmąją Marina Rinaldi, priklausančią “Max Mara” grupei, parduotuvę Vilniuje. Vienas svarbiausių pasiektų susitarimų – franšizės sutartis dėl “Massimo Dutti” tinklo plėtojimo Baltijos šalyse.
“Massimo Dutti” – penktoji pasaulinio drabužių mažmeninės prekybos lyderio “Inditex” grupės koncepcija, kurią Baltijos šalyse plėtoja “Aprangos” grupė, bendradarbiaujanti su “Inditex” nuo 2004-ųjų. Vasaros pabaigoje atidaryta “Massimo Dutti” prekybos centre “Akropolis” Vilniuje – 33-ioji “Inditex” grupės parduotuvė Baltijos šalyse. Pernai birželį “Aprangos” grupė ir “Inditex” grupė iki 2014 m. pratęsė frančizės sutartis dėl “Zara”, “Bershka”, “Pull and Bear” ir “Stradivarius” tinklo plėtros Baltijos šalyse.
PROGNOZĖS: Kokie 2012-ųjų planai?
R.P.: Esame drabužių mažmeninės prekybos rinkos lyderiai Lietuvoje ir Baltijos šalyse, dabar mūsų grupė valdo 121 parduotuvę. Nepaisant sunkiai prognozuojamų 2012-ųjų – labai neigiamos aplinkos tiek Lietuvoje, tiek euro zonoje, nepaisant kalbų ir veiksmų didinant mokesčius, planuojame padidinti pardavimą 8–9 proc. Numatome beveik padvigubinti, lyginant su 2011 m., investicijas į tinklo atnaujinimą ir plėtrą, pertvarkysime ar atidarysime naujų, iš viso apie dvidešimt, parduotuvių trijose Baltijos šalyse.
PROGNOZĖS: Kokiais naujais vardais “Aprangos” prekių ženklų šeima pasipildys šiemet?
R.P.: Vienas 2011-ųjų laimėjimų – pasirašyta franšizės sutartis su “Aldo” grupe iš Kanados dėl avalynės parduotuvių tinklo “Aldo” plėtojimo Baltijos šalyse. “Aldo” grupė yra viena madingos avalynės ir aksesuarų mažmeninės prekybos lyderių pasaulyje. Ji specializuojasi ryškiausias mados tendencijas atspindinčios moteriškos ir vyriškos avalynės bei aksesuarų gamybos bei mažmeninės prekybos srityje. Kaip ir kitos šiuo metu stipriausios Amerikos žemyno mados kompanijos, “Aldo” itin aktyviai plečiasi Europoje.
Avalynės tinklo plėtojimas yra nauja kryptis ir naujas iššūkis “Aprangos” grupės veikloje. Pirmosios trys “Aldo” parduotuvės duris atvers 2012 m. kovo mėnesį Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos prekybos ir pramogų centruose “Akropolis”.
Turime neabejotinai patį geriausią Baltijos šalyse drabužių prekių ženklų portfelį. Tačiau niekada nestovime vietoje. Visuomet stebime, analizuojame penkis–aštuonis prekių ženklus, kuriuos anksčiau ar vėliau, jei jie atitiks tam tikrus kriterijus, planuojame atvesti į mūsų rinką.
Manau, kad ir 2012 m. Baltijos šalyse atsiras bent du trys nauji prekių ženklai. Tikiu, kad jų atsiradimu gerokai nustebinsime rinką.
PROGNOZĖS: Kokie lietuvių drabužių pirkimo ypatumai? Kas įsuka prekybą – akcijos, nuolaidos, išpardavimai? Ar viskas kartu sudėjus?
R.P. Man regis, šiandien lietuvių pirkėjų elgsenos ypatumus lemia ne pačių vartotojų pokyčiai, bet didieji Lietuvos maisto prekių tinklai bei vienas kitas namų apyvokos prekių operatorius, kurie gana agresyviai kovoja tarpusavyje nuolaidomis. Vartotojai į tai natūraliai reaguoja. Vis dėlto tokia situacija, kai visą sezoną vyksta akcijos, kaip dabar Lietuvoje, pasaulyje nėra įprasta.
Mūsų grupė yra vakarietiškos prekybos kultūros, kurios esmė – du ryškūs sezoniniai išpardavimai bei visas sezonas be ypatingų nuolaidų, šalininkė. Tai yra įprasta ir dažnai sulaukiame ir mūsų partnerių, prekių ženklų atstovų primygtinių siūlymų laikytis tokios prekybos politikos. Mes nesinaudojame jokiais ypatingais triukais nuolaidų bei išpardavimų metu.
PROGNOZĖS: Kokius prekių kainų pokyčius prognozuojate 2012 m.?
R.P.: Manau, drabužių kainos išliks stabilios, jos neturėtų didėti. Kartu reikėtų pabrėžti, kad konkurencija tarp prekių ženklų yra didelė ir kiekvienas, kovodamas dėl vartotojo, ieško geriausio kainos bei kokybės santykio.
Na, taip vilioja ne tik nuolaidos, bet ir nauji prekiniai ženklai. Bet dažniausiai taikoma dienos akcija nulemia viską. Tarkim kažkas panašaus, kad ir į tai: http://www.egvis.lt/.