Koncertas
Kovo 14 dieną pirmą kartą Lietuvoje koncertuos švedų grupė “Roxette”, atsikūrusi po devynerių metų pertraukos.
Švelnios, į svajas nugramzdinančios “Roxette” baladės ir uždegantys diskotekų hitai prieš du dešimtmečius nepaliko abejingų ir Lietuvoje. 1990 m. JAV išpopuliarėjusi daina “It Must Have Been Love”, 1991-aisiais – “Joyride”, 1992-ųjų singlas “How Do You Do!”, 1993-iųjų vasaros hitas “Almost Unreal”, 1994-ųjų daina “Sleeping In My Car” kaip ant mielių augino “Roxette” gerbėjų gretas Lietuvoje.
Šis švedų popmuzikos duetas – atlikėjas, dainų kūrėjas ir gitaristas Peras Gessle’as ir daininkė Marie Fredriksson – sugebėjo sukurti apie tris dešimtis geriausių dainų sąrašų viršūnes šturmavusių kūrinių. Ir nors nuo 2002 m., kai Marie buvo diagnozuotas smegenų auglys, grupės veikla buvo nutrūkusi, “Roxette” dainos tebesisuko radijo stočių eteryje visame pasaulyje.
Gandų, kad “Roxette” grupė gali atsikurti, pasigirdo 2009-aisiais, kai Pero solinio koncerto metu scenoje pasirodė ir Marie. 2010 m. keliuose renginiuose grojo jau grupė “Roxette”. Netrukus viena gera žinia ėmė vyti kitą: “Roxette” pranešė įrašinėjanti naują albumą, o galiausiai paskelbė apie pasaulinį koncertinį turą.
Po devynerių metų pertraukos sugrįžusį švedų duetą išsiilgę gerbėjai pasitiko labai entuziastingai – skelbiama, kad į dvylika turo koncertų visi bilietai jau parduoti. Pasaulinį turą grupė “Roxette” pradės Rusijoje vasario 28 dieną. Kovo 14-ąją švedų duetas koncertuos Lietuvoje, Vilniaus “Siemens” arenoje, o bilietai į šį koncertą kainuoja 156–286 Lt.
Iš viso švedų atlikėjai surengs apie 50 koncertų keturiuose žemynuose, o turą baigs rugpjūtį. Atlikėjai į gastroles vyksta po dešimties metų pertraukos, nes pastarąją muzikinę kelionę po Europą “Roxette” surengė 2001 m., o po pasaulį keliavo 1994–1995 m., pristatydami “Crash! Boom! Bang!” albumą.
“Aš mažiausiai kartą per dieną įsižnybiu į ranką! Mes iš tiesų laukiame šio turo. Susidomėjimas didžiulis. Bilietai į daugelį mūsų koncertų jau parduoti ar baigiami išparduoti. Mes tokie sujaudinti”, – džiaugiasi Peras. – Mes gavome tiek daug kvietimų, kad galėtume koncertuoti kelerius metus. Tai iš tiesų gana neįtikėtina.”
Naujas albumas – senas skambesys
Vasario 11 dieną po dešimties metų pertraukos “Roxette” išleido naują, studijoje įrašytą albumą “Charm School”, o jo pirmasis singlas “She’s Got Nothing On (But the Radio)” jau skamba radijo stotyse. Albumas sulaukė įvairių atsiliepimų, taip pat ir kritikos dėl šiuolaikiniam muzikiniam skoniui sunkiai įtinkančio septintojo aštuntojo dešimtmečio šokių muzikos skambesio. Tačiau P.Gessle’as teigia, kad jie su Marie labai patenkinti naujuoju albumu.
“Mes nusprendėme pabandyti įrašyti klasikinį “Roxette” skambesį ir, manau, mums pasisekė, – duodamas interviu savo gerbėjų tinklalapiui tvirtino Peras. – Aš sukūriau šias dainas Marie. Man asmeniškai visa “Roxette” grupės idėja atrodo taip: pabandyti išnaudoti Marie balsą kiek įmanoma daugiau, antraip grupė taps tik kitu Pero Gessle’io projektu. Man patinka, kad Marie perima mano sukurtas dainas ir padaro jas savomis. Pavyzdžiui, jai dainuojant baladė “No One Makes It On Her Own” staiga įgauna visiškai naują prasmę ir paliečia tave visai kitaip, nei tada, kai dainuoju aš. Ji turi retą galią. Nuostabią dovaną.”
P.Gessle’as tvirtina, kad kurdami naują albumą jie negalvojo, ar dainos pasieks geriausių dainų viršūnes: “Pagrindinė priežastis, kodėl po tiek metų sukūrėme šį naują albumą, yra ta, kad mes galime. Man vis dar labai patinka rašyti dainas, o Marie patinka jas dainuoti.”
Beje, kai kurios į naująjį albumą įtrauktos dainos buvo parašytos “Roxette” grupei prieš daugybę metų.
Solinė karjera tarptautinio pripažinimo nesuteikė
P.Gessle’as “Roxette” sugrįžimo laukė daugelį metų. “Jeigu prieš kelerius metus būtumėte manęs paklausę, ar kada nors “Roxette” surengs koncertinį turą, būčiau labai greitai atsakęs – ne. Žinant, ką Marie turėjo iškentėti atsigaudama po sunkios ligos, tai ne tik neįtikėtina, tai tiesiog magiška”, – džiaugiasi dainininkas, gitaristas ir dainų kūrėjas.
Kai Marie pasveiko po operacijos, visi laukė, kad “Roxette” vėl pradės kurti, tačiau taip neįvyko. Peras pradėjo solinę karjerą, bet nors jis Švedijoje buvo populiarus, vienas negalėjo pakartoti “Roxette” sėkmės ir sulaukti tarptautinio pripažinimo. O Marie, pasveikusi po sunkios ligos, taip pat ėmė kurti solinius albumus, pasinėrė į tapybą.
Kodėl prireikė net devynerių metų, kad “Roxette” vėl grįžtų į sceną? “Kai Marie susirgo, jos šansas išgyventi siekė tik 5 proc. Tik vienas žmogus iš 20 išlaiko tai, ką Marie turėjo patirti. Taigi kiekvienas žingsnis nuo 2002-ųjų buvo padiktuotas to, ką Marie norėjo daryti ir ką ji daryti galėjo. Iš lėto, bet užtikrintai ji atgavo pakankamai pasitikėjimo savimi ir įgijo motyvacijos vėl pradėti galvoti apie koncertus, bendravimą su žiniasklaida. Aš matau, kaip ji taisosi su kiekvienu darbu, kurio imasi. Po kelių darbo dienų studijoje ji pradėjo skleisti tą patį žavesį kaip anksčiau. Tas pats ir ant scenos”, – pasakoja Peras.
Kai Marie ir Peras devintajame dešimtmetyje susitiko, kiekvienas jų buvo paniręs į solinę karjerą, tačiau 1986 m. jie vis dėlto nusprendė dirbti kartu ir sujungti tai, ką abu turi geriausio – Pero dainas ir Marie balsą. Popmuzikos pasaulyje “Roxette” įsitvirtino 1989 m., pasirodžius dainoms “The Look”, “Listen To Your Heart”, vėliau sukurta klasikinė baladė “It Must Have Been Love”, platininiu tapęs albumas “Joyride”. 1994 m. pasirodė “Roxette” penktasis albumas “Crash!Boom!Bang!”. Po jo keletą metų grupės populiarumas buvo priblėsęs, o 2001 m. ji vėl atsikovojo tarptautinį pripažinimą, išleidusi albumą “Room Service”, kuriame yra baladė “Milk & Toast & Honey”.
Iš viso “Roxette” albumų parduota daugiau nei 75 mln. kopijų.
Įdomūs faktai apie “Roxette”