Oro Transportas
Kaune bazę įkūrusios pigių skrydžių bendrovės “Ryanair” žingsnis į Vilnių išryškino dviejų didžiausių šalies oro uostų konkurenciją.
Dėl gausesnių skrydžių šalis tampa geriau pasiekiama, tačiau oro uostų konkurencija gali sukelti ir neigiamų pasekmių, ketvirtadienį rašo dienraštis “Verslo žinios”.
Oro uostus valdanti Susisiekimo ministerija tikina nubrėžusi abiejų įmonių strategiją. Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis tikina, kad ministerijos valdomi oro uostai konkuruoti neturėtų.
“Ryanair” sprendimą pradėti skrydžius iš Vilniaus aiškina sėkminga veikla Kauno oro uoste, kuriame šiais metais ruošiamasi aptarnauti apie 1 mln. keleivių.
Tačiau transporto specialistai įžvelgia kiek kitokius bendrovės strateginius tikslus.
“Kartais einama į tam tikrą rinką ne tam, kad uždirbtų, bet kad išstumtų kitą. Toks “Ryanair” žingsnis į Vilnių, mano įsitikinimu, gali būti susijęs su “Wizz Air” išstūmimu ar išgąsdinimu. Atsiradęs “Wizz Air” ar kitos pigių skrydžių bendrovės Vilniuje, žinoma, veikia “Ryanair” verslą Kaune. Vilnius su Kaunu, kad ir kaip būtų gaila, ėmė konkuruoti”, – sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto vadybos katedros docentas Andrius Jaržemskis.
Jis pažymi, kad Vilniaus noras pasiūlyti pigių skrydžių gana suprantamas, nes sostinė tai pat turi gana didelį tokių keleivių potencialą, tačiau į dviejų vienas greta kito esančių oro uostų konkurenciją A. Jaržemskis sako žiūrintis labai skeptiškai.
“Kai du konkuruoja, laimėti gali kas nors trečias. Mes šalia turime Rygą, Varšuvą, net tą pačią Kopenhagą. Atsiranda trumpi skrydžiai į kokį nors tarpinį oro uostą ir iš jo į visas šalis, mes patys niekada neturėsime daug krypčių, jei bus nueita tuo keliu”, – pažymi A. Jaržemskis.
A.Masiulis skaičiuoja, kad planuojami “Wizz Air” ir “Ryanair” srautai šią vasarą Vilniaus oro uoste turėtų užimti 27-28 proc. rinkos. Taigi didžiąją dalį skrydžių ir toliau aptarnaus tradicinės bendrovės.