Spaudos aktualija
Lietuvos analitikai teigia, kad investicijų bendrovės “Invalda” ir kelių infrastruktūros grupės “Tiltra Group” bei Lenkijos geležinkelių infrastruktūros statybos rinkos lyderės “Trakcja Polska” 679,5 mln. litų vertės sandoris atspindi ne tik kur kas didesnę “Invaldos” vertę, bet ir jos potencialias galimybes sumažinti skolų naštą ir dairytis naujų pirkinių, rašo “Verslo žinios”.
“Lenkija – labai patraukli rinka, ir dabar “Invalda” turės likvidų akcijų paketą vienoje didžiausių infrastruktūros statybos įmonių šiame regione, vietoj nekotiruojamos vidutinio dydžio vietos rinkos žaidėjos nelikvidaus paketo”, – sako”GILD Bankers” partneris Šarūnas Skyrius.
„Verslo žinios“ praneša:
“Preliminariai vertinome, kad “Invaldos” kelių tiesimo ir tiltų statybos sektorius vertas apie 200 mln. litų, o sandorio vertė yra apie 275 mln. litų (arba 5,4 lito vienai bendrovės akcijai) ir ji viršijo mūsų lūkesčius”, – teigia banko “Finasta” analitikas Tadas Povilauskas.
Jis nurodo – apie 65 proc. visos Invaldos” dabartinės vertės rinkoje atitenka būtent šiam sektoriui.
Jis vertina, kad “Tiltra Group” akcijos Lenkijos bendrovei parduotos “pakankamai gera kaina” ir skaičiuoja: grupės EV/EBITDA siekia apie 8,3, P/Sales – 0,65, P/E – apie 13,2, o tai atitinka ir gal šiek tiek netgi viršija Lenkijos tiek statybos, tiek kelių tiesimo sektoriaus vidurkį.
„Verslo žinių“ teigimu, kapitalo rinkos dalyviai sutaria: po šio sandorio sumažės “Invaldos” skolų našta ir bendrovė galės dairytis naujų įsigijimų, atsiranda geras priėjimas prie kapitalo. Be to, visos svarbiausios grupės įmonės, tarp kurių – “Vilniaus baldai” ir “Sanitas”, bus kotiruojamos biržoje, vadinasi, bus gerokai skaidresnės už tas bendroves, kurių akcijų nėra viešoje rinkoje.
“Invaldos” situacija yra labai pagerėjusi – “Sanitas” yra ties pardavimo riba, “Vilniaus baldai” rodo itin gerus veiklos rezultatus”, – kalbėjo “Finastos” analitikas T.Povilauskas.
“Invaldos” prezidentas,Darius Šulnis pažymi: “Susijungimas atskleidžia mūsų turimo turto kelių tiesimo ir tiltų statybos sektoriuje vertę.” Daugiau komentuoti jis nebuvo linkęs, tačiau pabrėžė, kad didelės rizikos, jog sandoris neįvyktų, nėra.
„Lietuvos rytas“ rašo:
Didžiausios Lietuvos kelių tiesimo įmonių grupės „Tiltra Group” savininkai sutarė susijungti su vieKetvirtadienį pasirašytas milžiniškos vertės sandoris turėtų būti baigtas sausį.
Jam dar turi pritarti konkurenciją prižiūrinčios institucijos ir „Trakcja Polska” akcininkų susirinkimas.
„Tai didžiausias privačių asmenų sandoris su Lenkijos įmone”, – po sutarties pasirašymo sakė „Tiltra Group” valdybos narys Nerijus Eidukevičius.
Jungtinė bendrovė vadinsis „Trakcja Tiltra”. Jai vadovaus dabartinis Lenkijos įmonės vadovas Maciejus Radzwillas, o būstinė bus Varšuvoje.
„Lietuvos akcininkai pirks mūsų akcijas, o mes – lietuviškas”, – apie sandorį paprastai paaiškino M.Radzwillas.
Šis sandoris gerokai padidins Lietuvos investicijų Lenkijoje statistiką. Jungtinės įmonės vertė bus apie 1,5–2 mlrd. zlotų (1,3–1,75 mlrd. litų), trečdalis jos priklausys Lietuvos akcininkams.
Bendros abiejų įmonių pajamos šiemet turėtų siekti 1,9 mlrd. zlotų (1,66 mlrd. litų), pelnas – 220 mln. zlotų (192 mln. litų). Tik penktadalis pajamų būtų uždirbta Lietuvoje, tačiau veikla mūsų šalyje yra pelningesnė.
Didžiausias bendrovės akcininkas liks Ispanijos „Comsa Emte”, turėsianti 34,9 proc. akcijų. Lietuviai – „Tiltros” akcininkai kartu valdys 31 procentą naujos bendrovės akcijų.
Be to, Lietuvos akcininkai išsidalys nemažą pinigų sumą už šias akcijas. Jiems bus išmokėta 152 mln. zlotų (133 mln. litų) grynaisiais bei 292,5 mln. zlotų (255 mln. litų) dalimis per kitus trejus metus.
„Tai padaryta „Comsa Emte” pageidavimu, nes ji norėjo išlaikyti balsų daugumą naujoje įmonėje. Todėl už dalį Lietuvos įmonės akcijų bus mokama grynaisiais, o ne Lenkijos įmonės akcijomis”, – kalbėjo „Tiltra Group” Verslo vystymo departamento vadovas Romas Matiukas.
Gautus pinigus dalysis „Invalda”, kuriai priklauso 45 proc. „Tiltros” akcijų, taip pat „Vilniaus prekybos” koncerno įmonė „NDX energija” (16 proc. „Tiltros” akcijų), taip pat likusias akcijas valdantys fiziniai asmenys. Tarp pastarųjų daugumą sudaro „Tiltros” vadovų komanda.
Akcininkai taip pat įsigijo vadinamąjį opcioną – teisę įsigyti nemažą dalį įmonės akcijų po trejų metų. Jei teise bus pasinaudota, Lietuvos akcininkai dominuotų Lenkijos bendrovėje, jų dalis išaugtų iki 44 proc.
Jungtinės įmonės valdyba bus sudaryta iš dabartinių „Tiltros” bei „Trakcja Polska” valdybų dirbančių žmonių. Dar nėra sutarta, kokiomis proporcijomis bus dalijamasi vietomis.
„Atsižvelgiant į sujungtos įmonės dydį ir ambicingus tikslus, mums tikrai prireiks stiprios ir didelės komandos”, – sakė R.Matiukas.
M.Radzwillas tikino nesibaiminantis, kad jo laukia Lietuvoje nuostolius skaičiuojančios „Orlen” likimas.
„Svarbu suprasti, kad tai ne Lietuvos įmonės prisijungimas, o jungimasis su ja. Lietuvos akcininkai su mumis liks ilgą laiką ir tikrai turės motyvą siekti, kad mūsų veikla Lietuvos teritorijoje būtų sėkminga”, – sakė M.Radzwillas.
„Lietuvos ryto“ teigimu, Lietuvos akcininkai yra įsipareigoję apkeistų akcijų keletą metų neparduoti. Bendra įmonė ateityje sieks išplėsti savo veiklą, o 2012-aisiais ketina pradėti tiesti elektros tinklus.
„Tai žadame daryti ir Lietuvoje. Tiesti kelią ir elektros tinklą yra panaši veikla. Jei bus tiesiama elektros jungtis su Lenkija, tikrai domėsimės šiuo projektu”, – sakė „Tiltros” valdybos narys Nerijus Eidukevičius.