Nuo birželio 1-osios Vilniaus savivaldybė panaikino 067 autobuso maršrutą, trejus metus keleivius vežusį nuo Grigiškių iki Santariškių. Savivaldybė neatmeta galimybės, kad nuo sausio neliks ir populiaraus maršruto Santariškės–Stotis, kuriuo kursuoja privatus autobusas Nr.05.
067 maršruto panaikinimo priežastis, kurią nurodo Viešojo transporto poskyrio vedėjas Evaldas Matonis, yra neva sumažėję keleivių srautai, tačiau vežimo paslaugas teikiantys verslininkai teigia kaip tik jau kuris laikas fiksuojantys augantį keleivių skaičių. Tad jie įžvelgia vienintelę priežastį – savivaldybės siekį populiarius maršrutus atiduoti į UAB “Vilniaus Autobusai” rankas ir vadina tai verslo monopoliu.
067 autobuso maršruto paslaugą gyventojams teikusios bendrovės “Kolegita” direktorius Vidas Barvidas teigia, kad birželio 1-ąją baigėsi sutartis su savivaldybe, bet pratęsti ją atsisakyta. Vietoj to miesto valdžia pasiūlė alternatyvą – nuo birželio 11 d. prailginti 55 autobuso maršruto trasą, kad ši nesibaigtų prie Greitosios pagalbos ligoninės Lazdynuose, bet tęstųsi iki Grigiškių. Tačiau Grigiškių gyventoja Salomėja Bukintienė teigia, jog dabar jos kelionė į darbą pailgėjo bent pusvalandžiu ir teigia nesuprantanti, kodėl reikėjo panaikinti maršrutą, kuriuo važiuojantys autobusai buvo sausakimši.
“Savivaldybė deklaruoja palaikanti smulkųjį verslą, tačiau matome, kad viskas atvirkščiai, jis žlugdomas”, – aiškina vežėjų bendrovėje dirbanti Aurima Grigaliūnienė, teigianti, kad vieno privataus maršruto panaikinimas reiškia dešimčių žmonių atleidimą iš darbo ir nuostolius dėl įsigytų transporto priemonių.
V.Barvidas priduria, kad požymių, jog savivaldybė sąmoningai žlugdo smulkųjį verslą, turįs ir daugiau. “Mums neleista įsilieti į bendrą miesto viešojo transporto bilietų sistemą, nors to prašėme dar 2008 m. Klaipėdoje keleivių vežimo paslaugą teikia trys įmonės, Vilniuje tuoj liks tik viena”, – lygina V.Barvidas.