Per praėjusią kadenciją Seimo nariai teisės aktų projektų parengė 1,8 karto daugiau negu Vyriausybė, nors Vakarų šalyse yra priešingai: rengiant teisės aktų projektus aktyvesnės būna daugiau pajėgumų ir kompetencijos turinčios vyriausybės, o ne parlamentų nariai. Didėjo ir projektų kiekis: praėjusią Seimo kadenciją iš viso įregistruota 5 tūkst. teisės aktų projektų, arba 44 proc. daugiau negu per ankstesnio Seimo kadenciją.
Šiuos duomenis pateikęs Seimo pirmininkas Vydas Gedvilas pastebi, kad parlamentarai įregistruoja vis daugiau prastos kokybės įstatymų projektų, o dėl jų gausos Seimas nebepajėgia jų visų laiku ir kokybiškai apsvarstyti. Priimama tik apie trečdalį visų Seimo narių registruotų projektų. Pasak V.Gedvilo, dėl projektų gausos tenka skubinti jų priėmimą: praėjusią kadenciją kas antras teisės aktas buvo priimtas skubos ir ypatingos skubos tvarka (2004–2008 m. – tik kas ketvirtas). Be to, originalių įstatymų priimama labai mažai – vis daugiau teisės aktų tobulinama, keičiama, papildoma.
„Pagrindinis siekis yra priimti kuo daugiau kokybiškų įstatymų, o dabar priimame ir antikonstitucinius įstatymus, – teigia V.Gedvilas. – Trečią kadenciją dirbu Seime ir su visiška atsakomybe galiu pasakyti, kad rengiami įstatymų projektai tik blogėja. Seimas neturi tiek galimybių gerai parengti įstatymų projektus, kiek jų turi Vyriausybė.“
V.Gedvilo duomenimis, 2008–2012 m. Seimo darbo efektyvumas tesiekė 50 proc. – tik kas antras įregistruotas teisės aktas buvo priimtas. 2004–2008 m. Seimo darbo efektyvumas siekė 60 proc., 2000–2004 m. – 75 proc. „Daug laiko sugaištama neproduktyviai, tikslingiau būtų jį panaudoti parlamentinei kontrolei“, – pabrėžia Seimo pirmininkas.
Pasak V.Gedvilo, dėl prastos įstatymų ir teisės aktų kokybės smunka Seimo autoritetas, tad pirmininkas žada imtis veiksmų, kad padėtis keistųsi.