„Vytautas“, „Vilkyškių pieninė“, „Rasa“, „Aras“, „Volfas Engelman“ yra didžiausią pažangą per pastaruosius penkerius metus padarę lietuviški prekių ženklai. Tai rodo savaitraščio „Veidas“ atlikta rinkodaros ekspertų ir ekonomistų apklausa.
Jurgita Laurinėnaitė-Šimelevičienė
Kai prieš kelerius metus apsilankiusi svečiuose užsukdavau į vonios kambarį, visuomet ten pastebėdavau surikiuotus „Palmolive“ produktus – muilą ar įvairiausių rūšių dušo želę.
Dabar vaizdas dažname vonios kambaryje pasikeitęs – šį užsienietišką prekės ženklą išstūmė lietuviški. Rengdama publikaciją atlikau nedidelį eksperimentą: užsukusi į svečius patyrinėdavau higienos prekių etiketes. Nesvarbu, ar lankydavausi vidutinės grandies vadovų, ar jaunų specialistų, ar pensininkų vonios kambaryje, dažnai pamatydavau lietuviškos įmonės „Biok“ laboratorijos prekių ženklus: šampūną ar dušo želę „Margarita“, kremą ar pienelį „Rasa“, skutimosi putas ar balzamą „Aras“. Tai ryškus pavyzdys, kad ir lietuviški prekių ženklai sugeba nutverti sėkmę – ir netgi tokiais visuotinės negandos laikais, kaip pastaroji krizė.
Rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai Artūras Urbonavičius patvirtina, kad toms įmonėms, kurios ir per sunkmetį nepabijojo investuoti į prekės ženklą, investicijos atsipirko su kaupu: didėjo ir tokių gamintojų rinkos dalis, ir jų prekių ženklų vertė.
Tad nieko nuostabaus, kad „Rasa“, „Aras“ ir „Margarita“ prekių ženklus, kaip vieną didžiausių proveržių per pastaruosius kelerius metus, minėjo ir „Veido“ apklausti ekspertai.
Savaitraštis „Veidas“ pateikia dar daugiau sėkmės istorijų. Dešimt rinkodaros specialistų ir ekonomistų išskyrė dešimt didžiausią pažangą per pastaruosius penkerius metus padariusių lietuviškų prekių ženklų.
„Vytautas“: senutėlis prekės ženklas, tapęs įdomus jaunimui
Pastaraisiais metais labiausiai Lietuvos rinkoje išsiskyrė mineralinio vandens prekės ženklas „Vytautas“, sulaukęs daugiausiai rinkodarininkų ir ekonomistų balsų.
„Veido“ apklausos dalyviai pabrėžė, kad tai labai senas prekės ženklas, kuris pasitelkęs savo istoriją, panaudojęs skirtingas komunikacijos strategijas bei kanalus skirtingoms vartotojų grupėms, sugebėjo išsiveržti į lyderius ir pritraukti jaunų vartotojų. Rinkoje ryškiai išsiskyrė ir originalios bei modernios šio mineralinio vandens reklamos.
„Ženklo „Vytautas“ kūrėjai pirmieji Lietuvoje nepabijojo aštriai ir drąsiai eksperimentuoti su prekės ženklu: skirtingais kanalais paleistos skirtingos žinios skirtingoms auditorijoms. Pavyzdžiui, internetinis „virusinis“ (angl. „viral“) filmukas vienokiai auditorijai, televizijos reklamos apie kalcį ir magnį – kitokiai. Nepabijota prarasti vientisumo, todėl „Vytautas“ įgavo drąsaus prekės ženklo charakteristikų“, – mano verslo konsultacinės įmonės „Strategy Labs“ konsultantas Audrius Savickas.
Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją internete http://www.veidas.lt/veidas-nr-01-2015-m arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.