Iš 220 atrankoje dalyvavusių Lietuvos mokyklų buvo atrinktos 28-ios, kurių mokytojai turės galimybę penkis mėnesius nemokamai tobulinti savo skaitmeninius įgūdžius – išmoks kurti animaciją, įdomias prezentacijas, tinklaraščius, prasmingai panaudoti socialinius tinklus pamokose. Mokymus ves kūrybingi programos “Renkuosi mokyti” lektoriai, o jų pabaigoje labiausiai motyvuota mokykla, kuri pasiūlys geriausią idėją, kaip prasmingai panaudoti naujas technologijas mokymo procese, bus apdovanota “Samsung” technologijomis už 10 000 eurų.
112 mokytojų ir mokyklų direktorių iš visos Lietuvos vėl pasijus mokiniais – kad išmoktų taikyti skaitmenines technologijas pamokose ir taptų kūrybingais, įkvepiančiais bei mokinius motyvuojančiais mokytojais. Ką tik baigėsi atranka į nemokamus skaitmeninius mokymus pedagogams „Samsung Mokykla ateičiai“, kurios metu iš 220-ies paraiškas pateikusių mokyklų buvo atrinktos 28-ios labiausiai motyvuotos mokytojų komandos, sudarytos iš trijų mokytojų ir mokyklos direktoriaus – taigi iš viso 112 mokytojų bei mokyklų vadovų.
Šiandien skelbiamas šių mokyklų, kurių komandos penkis mėnesius nemokamai tobulins savo skaitmeninį raštingumą, sąrašas.
Atranką sėkmingai praėjo ir bus pakviestos dalyvauti mokymuose 9 mokyklos iš Vilniaus: ”Atgajos” specialioji mokykla, A.Puškino mokykla, Fabijoniškių vid.mokykla, Gabijos gimnazija, M.Mažvydo progimnazija, Nacionalinė M.K.Čiurlionio mokykla, Š.Aleichemo ORT gimnazija, Užupio gimnazija ir V.Kačialovo gimnazija, taip pat 1 mokykla iš Vilniaus rajono – Marijampolio M.Lukšienės gimnazija.
Mokymuose dalyvaus ir 5 mokyklos iš Kauno – „Atžalyno“ vid.mokykla, mokykla-darželis „Šviesa“, „Santaros“ gimnazija, autizmo sindromą turinčius vaikus ugdantis Kauno vaikų abilitacijos centras ir Veršvų vid. mokykla bei 1 mokykla iš Kauno rajono – Garliavos Jonučių vid. mokykla.
Po sėkmingo pasirodymo atrankoje mokymuose taip pat dalyvaus Šiaulių „Romuvos“ progimnazija, Panevėžio „Vyturio“ progimnazija ir Panevėžio r. Velžio gimnazija, Alytaus Dzūkijos pagrindinė mokykla, Kėdainių Šviesiosios gimnazija, Švenčionėlių Mindaugo gimnazija, Druskininkų sav. Leipalingio pagrindinė mokykla, Molėtų progimnazija, Tauragės Jovarų pagrindinė mokykla, Sedos V.Mačernio gimnazija (Mažeikių r.), Kvėdarnos K.Jauniaus gimnazija (Šilalės r.) ir Kuršėnų S.Anglickio mokykla.
„Mes labai džiaugiamės, kad net 20 proc. visų Lietuvos mokyklų pateikė paraiškas mokymams. Didelis mokyklų susidomėjimas rodo, kad tokie mokymai mokytojams yra būtini ir kad jie yra atviri naujoms technologijoms, reikia tik suteikti mokytojams įgūdžių, – sako mokymus inicijavusios technologijų kompanijos “Samsung Electronics Baltics” technologinių sprendimų ekspertas švietimui Vaidas Bielinis. – Šie mokymai parodys mokytojams inovatyvius ir kūrybingus būdus, kaip naudoti skaitmenines technologijas pamokose, suteiks įgūdžių, kurie padės mokytojams labiau įtraukti mokinius į mokymo procesą. Viso to rezultatas bus kūrybingi, įkvepiantys mokytojai bei motyvuoti mokiniai.”
Registruodamosi mokymams mokyklų komandos teikė paraiškas ir kūrybines užduotis, kurių tikslas buvo pristatyti mokyklos idėją, kaip prasmingai galima taikyti skaitmenines technologijas pamokose. Projekto partneriai programos “Renkuosi mokyti” mokytojai, praėję didelę atranką ir tokiu alternatyviu būdu patekę įmokyklas, iš 220 mokyklų atrinko 40. Toliau darbą tęsė sudaryta kompetentinga komisija, kuri iš 40 mokyklų atrinko 28, kurios ir bus pakviestos dalyvauti mokymuose.
Kaip sako „Renkuosi mokyti“ koordinatorė Gabrielė Characiejienė, mokyklos buvo vertinamos pagal tokius kriterijus, kaip kūrybinės užduoties originalumas ir tikslingumas, mokyklos vizijos siejimas su skaitmeninės technologijomis, noras įgytomis žiniomis dalytis su visos mokyklos bendruomene, taip pat buvo vertinamas mokyklos turimų IT išteklių tikslingas panaudojimas.
„Mokyklų paraiškų kokybė buvo nevienoda. Kai kurios paraiškos buvo užpildytos paskubomis, o kitos
mokyklos tam skyrė labai didelį dėmesį ir pademonstravo didžiulį norą dalyvauti, – apžvelgė
G.Characiejienė. – Mažos kaimiškų vietovių mokyklos ypač nustebino nuoširdumu, dideliu ryžtu tobulintis ir siekti pažangos. Kai kurios mokyklos parodė tvirtą valią įgytas žinias ne tik perduoti visiems
mokyklos mokytojams,bet ir tapti naujais skaitmeninio raštingumo židiniais visai savo bendruomenei.“
G.Characiejienė pridūrė, kad labai įvairios buvo ir mokyklų kūrybinės užduotys: vienos jų buvo atliktos
laiško forma, kitos mokyklos kūrė video filmukus, prezentacijas.
Atranka leido įvertinti ir dabartinį Lietuvos mokyklų apsirūpinimą skaitmenine įranga. Vertinimo komisijos narys Kauno technologijos universiteto prorektorius prof. Pranas Žiliukas pastebėjo, kad daugelio
mokyklų turima kompiuterinė įranga yra „skysta“ – ištekliai maži, ir tai, pasak profesoriaus, yra valstybinė
problema. „Be to, akivaizdu, kad daug mokytojų turi dar gana siaurą supratimą apie skaitmeninių
technologijų panaudojimą mokymo procese. Daug mokytojų į tai žiūri kaip į tam tikrą prievolę, nors iš
tikro tai ne prievolė, o naujos galimybės, nauji mokymosi ir mokymo metodai“, – pabrėžė P.Žiliukas.
Nemokami skaitmeniniai mokymai prasidės rugpjūčio pabaigoje ir vyks iki pat sausio mėnesio. Tai bus pirmi mokymai Lietuvoje, orientuoti į mokytojų skaitmeninių įgūdžių tobulinimą.